Ugrás a fő tartalomra

Kapcsos tárca tutorial ~ 8 cm-es szögletes

Új termék csoport kerül a webshop-ba, a Kreatív sarokba. Olyan kisebb, nagyobb csomagokat lehet majd ezentúl vásárolni, amelyek egy tárca vagy táska elkészítéséhez szükséges anyagot, közbélést, kelléket és szabásmintát tartalmaznak.

Egy egyszerű, kisebb darabbal kezdem a sort. Ez a kis tárca lehet aprópénz tartó vagy kulcstartó ha a csomagban található kis szalagot is felhasználjuk az elkészítésekor.


A tárca kész méretei:
Talp szélesség: 8,5 cm
Talp mélység: 4 cm
Magasság: 10 cm

A csomag tartalma:
20x26 cm fő anyag
20x26 cm bélés anyag
25 cm grosgrain szalag
P_no.: 3-as szabásminta

A varrásszélesség 7 mm hacsak a leírásban nem jelzek mást.

A tárca készítésének menete:

1. A szabásmintán található utasításnak megfelelően szabd ki az alkatrészeket.


2. A felvasalható vlies-t helyezd a ragasztós (fényes) felével a fő anyag fonákjára  és vasald rá 3-as fokozaton, 12-14 másodpercen keresztül, nyomást gyakorolva az anyagokra. Javaslom, hogy egy már nem használatos – nem műszálas anyagból készült – párnahuzatot vagy lepedőt teríts a vasaló talpa alá és azon keresztül „ragassz”.

3. Helyezd a merevítő közbélést a fő anyag fonákjára (vlies-zel beragasztott felére) és varrd körbe a két anyagot keskenyen (2 mm-es varrásszélesség).





4. Varrd össze a tárca két oldalát úgy, hogy fentről egy varrásszélességre induljon az első öltés, mutatom a nyíllal.

5. A tárca talpának elkészítéséhez fogd össze a tárca oldalát és a talp részt (zárd a kis lyukat) és rögzítsd 5 mm-es varrásszélességgel.

6. Készítsd el a bélést ugyanígy, megismételve a 4-es és 5-ös pontokat. Ha kulcstartónak szeretnéd használni a tárcát akkor az egyik oldalvarrásba fogd be a félbehajtott grosgrain szalagot.

Fordítsd úgy az elkészült darabokat, hogy a bélésnek kívül legyen a színe, a fő anyagnak belül legyen a színe:

Helyezd egymásba a két darabot:

7. Illeszd egymáshoz a két oldalvarrás legelső öltését és tűzd össze gombostűvel a fő anyag és a bélés felső ívét.


8. Most két varrással készítsd el a felső varrás vonalat. Az oldal varrásszélességet elhajtva (erre semmiképpen ne varrj rá, mert akkor "húzni" fog a tárca oldala ha kifordítod), az oldalvarrás legelső öltésétől indulva varrd végig a felső ívet a másik oldalvarrás kezdő öltéséig. Mutatom a nyilakkal:

A másik oldalon, ugyanígy indulj az oldal varrás felső pontjától, de az egyenes részen középen hagyj ki 5 cm-t. Itt tudod majd kifordítani a tárcát a színére.


9. Az íves részeken vágd le a varrásszélességet. 2-3 mm maradjon.


10. Fordítsd a tárcát a színére a felső részen hagyott 5 cm-es nyíláson át, majd tűzd le keskenyen (1-2 mm) a "halacska száját", a felső ívet. Ezt is két részletben készítsd el. A "száj" két szélén ne tűzd meg, csak a két nyíl között. Kb. 1 cm-t hagyj el a széleken. (Az előbb hagyott 5 cm-es nyílást ezzel a tűzéssel zárd most be)

11. Ha kulcstartót készítesz akkor igazítsd a fő anyag és a bélés oldalvarrását egymáshoz és tökéletesen a fő anyag oldalvarrásában rögzítsd egymáshoz a két részt. Így amikor a kulcsot kiveszed a tárcából nem húzza majd magával a bélést.
12. Most egy nagy levegőt véve elkezdheted a keretbe varrni a tárcát. Készülj fel rá lelkileg, hogy nem 10 perces munka áll előtted :) De persze könnyen gyakorlatot lehet ebben is szerezni.

Jelöld meg a tárca közepét mindkét felső vonalon és nézd ki magadnak a fém keret közepét is. Annak érdekében, hogy tökéletes legyen a szimmetria és hogy pontosan tudjam elosztani a tárca bőségét a kerethez viszonyítva én mindig hozzá öltöm a tárca közepét és két szélét a kerethez és csak aztán varrom végig. Mutatom ezeket a rögzítő öltéseket, illetve, hogy hogyan lehet szépen lezárni a varrást, elrejteni a csomót.

Megcsinálok egy öltést, majd ugyanebbe a két lyukba öltve még egyet. Amikor a tárca színére húztam át a cérnát akkor átfűzöm a tűt az öltések és a fém között (D). Rátekerem kétszer a cérnát a tűre (E), majd lassan - hogy a cérna ne gubancolódjon össze - meghúzom a cérnát, hogy megkapjam a csomót (F). Leszúrom a tűt harmadszor is ugyanabba a lyukba (G), így lehúzva a csomót a fém keretbe. Ha mindent jól csináltunk akkor el kell tűnnie a csomónak (H). Gondolom ezt így nehéz elképzelni, remélem a képek jobban szemléltetik a mozzanatokat.

Majd légy szíves jelezzetek vissza, hogy ez mennyire érthető :) Köszönöm!
A tárca egyik oldalvarrását igazítsd a keret széléhez és itt is rögzítsd őket össze.

13. Amikor rögzítetted a másik oldalát is akkor már nem kell elvágni a cérnát, indulhat a tárca bevarrása a keretbe. Előtte egy kis olló hegyével igazítsd be a tárca szélét a fém keretbe, hogy mindenhol bent legyen teljesen a vájatban és oszlasd el egyenletesen a bőséget. Nem kell megijedni, hogy nem fekszik be a tárca a keretbe simán, ettől a kis plussz bőségtől lesz kedvesen, használhatóan pufi.

Huroköltéssel varrjuk be a tárcát a keretbe, majd ha végig értünk akkor indulhatunk vissza. valahogy így:

A varrásvonalat a belső részen bármennyire igyekszünk nem tudjuk eltüntetni. Én általában olyan cérnát használok ami beleolvad a bélés színébe, de ugyanakkor passzol a fő anyaghoz is. Az is fontos még, hogy mindig a fém keret belső széléhez öltsünk szorosan, így kevésbé feltűnőek az öltéseink. Nekem ez most így sikerült:

Örömteli munkát kívánok hozzá! :)

A tárcát a fent jelölt csomag megvásárlásával egyenlőre (a Tilda anyagok beérkezéséig) 4 féle anyagból lehet megvásárolni és elkészíteni. Így mutatnak majd:

A csomag április 2-től megvásárolható a webshop-ban.

Megjegyzések

  1. köszi, első olvasásra igen érthető tutorial-nak tűnik :-) most már akkor neki merek állni felhasználni a kereteimet, amik hónapok óta lapulnak a fiókban :-)
    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. Kedves Szilvi!

    A leírás tökéletesen érthető. segítségével végre elkészültem az első csatos tárcámmal. Szerintem csinos lett. Köszönöm!
    Kriszta

    VálaszTörlés
  3. Krisztina írta ma, hogy "Annyit még kiegészítésül: a rögzítő varrásokat középen és oldalt férccérnával varrtam, amit aztán kiszedtem a végigvarrás után. Ez is egy járható út."

    Tökéletesen egyetértek, köszönjük! Az íves tárcákat már én is így csináltam :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

'Pastel roses' átvetős táska szabásminta és elkészítési leírás ~*~ 'Pastel roses' crossbody bag free pattern & tutorial

Jó pár hete készleten van már az állítható hosszúságú bőr táska pántunk amivel könnyed átvetős táskákat készíthetünk. Már nagyon nagyon spóroltunk az időnkkel, hogy végre valahára elkészíthessük az első saját darabunkat.
Ez a kis tünemény született:

Kész mérete: 20 x 25 x 7 cm
A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.
Szükséges alapanyagok, kellékek: 1 db fő anyag,1 db bélés,1 db S320 merevítő közbélés,1 db bevarrható közbélés,2 db 5x6 cm fő anyag,2 db 5x6 cm közbélés2 db 4x8 cm fő anyag kiegészítő,2 db 2x23 cm fő anyag kiegészítő,2 db 4 x 30 cm bélés,1 db min. 22 cm-es cipzár2 db 2 cm-es antik bronz színű "D" karika,1 db állítható hosszúságú bőr táskafül.
Az elkészítés menete:

1. A webshop-ban a közbéléseknél a termék leírásban részletezett módon vasaljuk fel a közbélést a fő anyagokra.

A 2 db 2 cm-es pántot vasaljuk félbe.


2. Rögzítsük össze a cipzár elejét kézi öltéssel vagy géppel.


3. Varrjuk fel a két pántot a cipzár két oldalára.


4. A 4x8 cm-es pántot félbehajtva varrjuk fel a c…

Tulipános, 6 zsebes tavaszi/nyári táska elkészítési leírás és ingyenes szabásminta ~*~ Tulip Bag with 6 pocket free pattern and tutorial

A mai blog bejegyzésben egy nagyon egyszerű kis táskát készítünk, ami lehet a tavaszi rohangálós táskánk vagy esetleg a méreteit megváltoztatva lehet akár az idei strand táskánk is.
3 zseb található az elején és 3 darab a hátulján, ami nagyon jól pakolhatóvá teszi.

Kész mérete: 38 x 30 x 10 cm

Szükséges alapanyagok és kellékek:

2 db fő anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bélés anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)4 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 10 cm2 db szövött közbélés - 125 x 2 cm2 db fő anyag - 125 x 4 cm3 cm széle…

Ékszer készítés otthon, egyszerüen

Írtam már itt a blogon arról, hogyan kell az üveglencsés ékszereket elkészíteni, de arra gondoltam, hogy egy fotókkal kiegészített elkészítési leírást jobban szeret majd mindenki :)
A FAB Textil webshop-ban minden alapanyagot meg tudtok vásárolni, a medáltól, a ragasztón, a lencsén, a láncon keresztül a papír alapig és még azon is túl :) Sokféle méret, forma és szín közül lehet válogatni.
Ezt a nyakláncot készítjük most el:

Szükséges alapanyagok és kellékek:
- fém medál alap - üveglencse - papír alap - Judi Kins Diamond Glaze üveg ragasztó - pillanatragasztó - olló - papírtörlő

Az elkészítés menete:
1. A lencse méretének megfelelően vágd ki a papír alapot.

2. Az asztalra egy újság lapot terítek és arra egy konyhai papír törlőt (az nem jó ha több réteg van az asztalon, mert ha túl puha a felület akkor beszorulhat a levegő a lencse alá, ami a kész ékszeren fényes foltként jelenik majd meg).
A kivágott papír alapra középre teszek egy nagyobb adag üveg ragasztót (3-4 csepp egy 30 mm-es minta esetén) és…

Merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Tárca minta 18 cm-es íves kerethez (szemüveg)

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát, a képek feletti linkre kattintva ingyen letöltheted őket pdf formátumban.

Ha bárhol elakadnál a letöltés közben kérlek írj e-mailt: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu Tárca ötletek következnek ehhez a 18 cm-es, íves kapcsos fém kerethez:
... és akkor jöjjenek a tárca képek:
P_18
A szabásminta letölthető INNEN
Az elkészítéséhez tutorial található EBBEN a blog bejegyzésben.


Tutorial képekben:

 P_19
A szabásminta letölthető: 1. oldal INNEN 2. oldal INNEN és 3. oldal INNEN
Tutorial képekben:

Tárca minták 7,5 - 8,5 cm-es íves kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát, a képek feletti linkre kattintva ingyen letöltheted őket pdf formátumban.

Ha bárhol elakadnál a letöltés közben kérlek írj e-mailt: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu
Tárca ötletek következnek a következő 8 és 8,5 cm-es íves kapcsos fém keretekhez:

K_18 Szabásminta letölthető INNEN

K_20_a
A szabásminta később kerül feltöltésre.

K_20_b
Szabásminta letölthető INNEN
K_22 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető.
K_26 Szabásminta letölthető INNEN
K_28
Szabásminta letölthető INNEN
K_32_a
Szabásminta letölthető INNEN

K_32_b
Szabásminta letölthető INNEN

K_36 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető. 
K_38 Szabásminta letölthető INNEN

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

Tutorial dupla rekeszes 10 cm-es tárca kerethez

Már nagyon régóta tartozom ezzel az elkészítési leírással nektek. A 10 cm-es szögletes, dupla tárca kerethez készült és mivel ez egy nagyon praktikus kis tárca, bízom benne, hogy sokan kedvet kapnak, hogy neki ugorjanak az elkészítésnek.
Figyelem! A látszat csal. Higgyétek el nekem, hogy nem bonyolultabb a megvarrása, mint a sima egy rekeszes verziónak.


A tárca méretei: szélesség - 13 cm, magasság (kapoccsal együtt) - 10,5 cm, mélység - 3,5 cm.
Szükséges alapanyagok (most nincs nálam kinyomtatott sz.minta ... holnap pótolom a pontos szükséges méreteket): 1 x fő anyag2 x bélés1 x felvasalható vlies1 x bevarrható közbélés2 x szövött közbélés1 db 10 cm-es dupla, szögletes tárca keretVarrásszélesség 7 mm, hacsak a leírásban nem jelzek mást.
A szabásminta ingyenesen letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal
(Ha valakinek íves dupla kerete van akkor ezt a szabásmintát használja: 1. oldal, 2. oldal)

Az elkészítés menete:
1. Szabd ki a szükséges részeket a szabásmintán található utasítás szerint.
Én a fő a…

Táska minta 20 cm-es íves kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát innen tudsz választni. Kérlek írd meg a minta számát az vigyazzkeszvarrj@outlook.hu e-mail címre és már küldöm is.

Táska ötletek következnek ehhez a 20 cm-es, íves kapcsos fém kerethez:
... és akkor jöjjenek a táska képek: (A lista nem teljes, a képeket folyamatosan töltöm fel.)
K_p66
A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal
K_p70 A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal, 4.oldal, 5.oldal, 6.oldal, 7.oldal, 8.oldal
K_p73
A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal
K_p74
A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal, 4.oldal, 5.oldal, 6.oldal
K_p80
A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal, 4.oldal
K_p78
A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal, 4.oldal