Kártyatartó tárca - elkészítési leírás *** Card holder tutorial with metal purse frame

Erre a fém keretre talán még hosszabb ideje ácsingóztam már, mint a múltkor említett darabra :) Pont egy hete kaptam kézhez és múlt héten tűkön ültem már, hogy varrhassam. Készen van az első darab és őszintén mondom, nem csalódtam, nem volt nehéz munka. Csodálatosan praktikus kártyatartót lehet vele készíteni:





A tárca kész mérete: 7,5 x 10,5 x 3,5 cm.

A szabásminta ingyenesen letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal.

Szükséges alapanyagok, kellékek:

- 1 db fő anyag külső rész (9 x 25 cm)
- 2 db közbélés külső rész (7,5 x 23,6 cm) 
- 1 db bélés külső rész (9 x 25 cm)
- 2 db bélés, kártyatartó rész (17 x 29 cm)
- 2 db közbélés, kártyatartó rész (7,5 x 27,6) cm
- ragasztható hand made fém medál.


Elkészítés menete:

1. Bevasaljuk a külső rész, fő anyag és bélés fonákját a közbélésekkel. A közbélések alkalmazásáról a webshop-ban a termékek alatt található részleteknél találtok részletes információt. Tilda anyaggal dolgoztam, a fő anyagot felvasalható vlies-zel, a bélést  és a kártyatartó részeket szövött közbéléssel vasaltam be. A külső rész fő anyagához szabtam még bevarrható közbélést amit keskenyen hozzávarrtam a fonákjához.


2. A külső rész fő anyagát és a bélést színt színnel összefogjuk és összevarrjuk. Az egyik rövid oldalon hagyunk egy kb. 5 cm-es nyílást.


3. Levágjuk a varrásszélességeket a sarkoknál.


4. A nyíláson keresztül a színére fordítjuk a külső részünket, igazítjuk a sarkokat és megvasaljuk.


5. Keskenyen körbetűzzük, ezzel a varrással zárjuk a nyílást is.


6. A kártyatartó részt félbehajtjuk, színt színnel szemben és összevarrjuk. A hosszú oldalon nyitva hagyunk kb. 5-6 cm-t. Levágjuk a sarkoknál a varrásszélességet (a hajtott szélnél nem szükséges).


7. Kifordítjuk a színére a nyíláson keresztül, eligazítjuk a sarkokat és megvasaljuk. A nyíl mutatja a nyílást.


8. Rejtett kézi öltéssel bezárjuk a nyílást.


9. Harmonikára vasaljuk a kártyatartó részeket. Nem szükséges a 2 cm-es távolságot tartani. Lehet kisebbre venni ezt a részt, akkor több rekeszünk lesz a tárcában. Az éleket keskenyen meg is lehet tűzni.


10. Jelöljük meg a tárca bélésén a kártyatartó rész helyét. A felső széltől 2 cm-re, a külső széltől 0,5 cm-re legyen.


11. Varrjuk be a kártyatartó részeket mind a 4 oldalon kézi rejtett öltéssel.





12. Helyezzük a tárcát a fém keretbe középre és kezdjük el bevarrni jobbról (bal kezesek balról) hímző fonallal, egy szállal.


13. Ha átértünk a másik oldalra indulhatunk vissza.


14. Ha visszaértünk a kiindulási pontba szépen varrjuk el a szálat és jöhet a másik oldal.



Remélem tetszett :) Ha van kedved írj hozzászólást, köszönöm!

Megjegyzések

  1. Köszönet érte! Nagyon egyszerű és szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök ha használni tudjátok :)

      Törlés
  2. Szia Szilvi!

    Ma nekiálltam és elkészítettem a kártyatartót. A képen nálad kívülről nem látszik, hogy belülről belevarrtad az elválasztókat, nekem pedig igen. mit csináltam rosszul?

    Köszönöm: Melinda

    VálaszTörlés
  3. Közben megtaláltam, kézi rejtett öltés:-) na ez az ami nekem nem megy:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Menni fog az is, csak kicsit ezt is gyakorolni kell :) Én kimondottan imádom ezt az öltést :)

      Törlés
  4. Sziasztok!
    Fura kéréssel fordulnék hozzátok.
    Kérnék szépen árajánlatot ilyen tárca készítésére, a külső csatos burkolat nem kell, csak a belső rekeszes rész, vminek az alkatrésze lesz: http://des.gearbest.com/…/20…/07/05/20160705101707_75256.jpg Hozzá lesz valszeg tépőzárral rögzítve.
    Fontos, hogy a lehető legvékonyabb anyagból legyen, javaslom a 0,4mm-es nutrozilt, vagy bármi más varrható táskabélés anyag szóba jöhet, ami rugalmas.
    Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kártyák mennek bele, mondjuk előveszel egy praktikeres kártyát, vagy egy személyit, és éppenhogy bele kell csúsznia passzosan. A varrástól kifelé max. 2mm ráhagyás lehet, a fő cél, minél kisebb legyen az egész szerkezet. A harmónika ráhajtások szerintem 5mm elég a fentebb írt 2cm helyett, mert itt nem lesz mélyen túrkálás, az újjunkkal megcsípjük a kártya szélét, és kihúzzuk. Kérek ajánlatot először egy darabra, több varrónővel fogok együtt dolgozni, és aki jobban rá tud érezni az igényeimre, az kapja a 100 db-os megrendelést. Ahol az újjunkkal csípjük, oda kell egy kis ív-vágás, abban tudok segíteni, hogy lézergravírozóval kivágom az anyagot hozzá.

      Törlés
    2. A képet rosszul linkeltem: http://des.gearbest.com/uploads/pdm-desc-pic/Electronic/image/2016/07/05/20160705101707_75256.jpg

      Törlés
    3. Kedves Zoltán,
      Mi az alapanyagokat és kellékeket forgalmazzuk a webshop-ban: www.fabtextil.hu. A blogban a termékeinkkel ötletelünk, szabásmintákkal és elkészítési leírásokkal segítjük a vásárolóinkat. Nem tudok árajánlatot küldeni a kért termékre.
      Szép napot,
      Fekete Szilvi

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Tulipános, 6 zsebes tavaszi/nyári táska elkészítési leírás és ingyenes szabásminta ~*~ Tulip Bag with 6 pocket free pattern and tutorial

Ovis hátizsák - SK