Ugrás a fő tartalomra

Halacska tárca fém kerettel *~* Fish purse with metal frame

Hétről hétre egyre több hétvégénkre kerül varrós program, gondolom nálatok is gyűlnek az idei programok. Szeretnénk igazán kerekké tenni a készülődést egy stílusos evőeszköz tartóval :)



Kész méret: 23 x 13 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.

Szükséges eszközök és kellékek:

Elkészítési leírás:

1. Szabjunk ki a merevítő közbélésből két akkora darabot amire kényelmesen elfér a teljes halacska.


2. Ne kövessük el azt a hibát, amit én elkövettem, hogy levágunk a merevítő közbélésből. A következő képen látszik, hogy csak akkora darab közbélést hagytam amire a halacska testét készítettem el. Hagyjunk el a merevítő közbélés jobb oldaláról annyit, hogy a halacska feje kényelmesen elférjen és oda varrjuk fel az első anyagdarabunkat keskenyen (a másik felén a farokuszonynak is legyen még merevítő közbélés). Majd szabjuk meg ferdén a felvarrt anyagot.

Érdemes papírból vágni egy sablont és ahhoz igazítani minden anyag cikket így szép egyenletes lesz a munkánk és a két oldal is szimmetrikus lesz. Nem úgy mint az enyém :D


3. A ferdén megszabott részhez illesszünk egy másik anyag darabot és varrjuk őket össze. Mielőtt varrunk mindig fordítsuk át az új anyag darabot, hogy meggyőződjünk róla hogy kitölti azt a részt ahova szánjuk, nehogy rövidebb legyen lent vagy fent.


4. Ha felvarrtuk, fordítsuk át a helyére, vasaljuk meg és vágjuk le ferdén. Jöhet a következő anyag darab.






5. Tegyük rá a halacska sablont időnként az összevarrt anyagokra, hogy tudjuk mikor elég nagy a méret. A halacska testének kell kijönnie ebből az összevarrt darabból.


6. Mivel az elején lenyisszantottam a merevítő közbélésből, itt kellett mindegyik darabhoz két oldalt hozzávarrnom egy-egy darab merevítő közbélést. Ha ti meghagytátok az első képen mutatott nagyobb méretet akkor a tiétek pont jó.

A szabásmintáról át kell rajzolni az összevarrt anyag darabra, hogy mettől meddig ér a halacska teste és pont a berajzolt vonalakon kell felvarrni mindkét végére egy-egy darab anyagot, az egyik lesz a feje a másik a farokuszonya.


7. Kicsit már leigazítottam, hogy ne legyen olyan cifra.


8. Varrjuk ki a hátúszóját. Szabjunk egy dupla akkora anyag darabot és egy fele ekkora vlies-t.


Hajtsuk félbe az anyagot.


Varrjuk körbe a mintát.


Vágjunk le a varrásszélességből.


Fordítsuk a színére, vasaljuk meg.


Igazítsuk le a minta alapján.


9. A szabásminta alapján (amire rárajzoltuk a 7 mm-es varrásszélességet is) vágjuk ki a halacskát, ugyanekkora méretben a 2 db bélést is.

Az egyik oldalra varrjuk fel keskenyen a hátúszót.

A nyilak mutatják, hogy ezeknek a varrásvonalaknak passzolniuk kell a szabásmintához, hogy a halacska test mérete tökéletes legyen.

Most hímezzünk szemet vagy varrjuk fel a pici gyöngyöket.


10. Varrjuk össze a két fő anyagot úgy, hogy a halacska fejénél lévő varrásvonalnál kezdődjön a varrásvonalunk és a másik oldalon ugyanennél a varrásvonalnál legyen a vége (zöld nyilak).

Jelöljük át ezt a varrásvonalat a bélésre és varrjuk össze úgy mint a fő anyagot, de az egyik egyenesebb vonalon hagyjunk egy nyílást a kifordításhoz (kék nyíl).


11. Most tegyük rá a fém tárca keretet a halacska fej részére, a két végét a keretnek igazítsuk a varrás vonalunk két végéhez (zöld nyilak) és a keret külső ívét rajzoljuk fel a közbélésre.


A bélést és a fő anyagot színt színnel szemben helyezzük egymásba.


12. Varrjuk össze a halacska száját két részletben úgy, hogy a varrásszélességekre ne varrjunk rá azokat mindig hajtsuk el.


Vágjuk le a varrásszélességekből.


Fordítsuk a színére a tárcát a bélésen hagyott nyíláson keresztül, igazítsuk meg mindenhol, ha rendben van akkor bevarrhatjuk a nyílást. Vasaljuk meg.


13. Illesszük a fém tárca keretet a halacska szájához és készítsünk egy rögzítő öltést középre. Ezt majd szedjük ki ha a bevarrásnál ide érünk.

Sima hímző fonalat (perle) használok, egy szállal.


Kezdjük el bevarrni a tárcát a fém keretbe.


Ha átértünk a másik oldalra akkor indulhatunk vissza.


Belülről így néz ki.


Ha az legelső képen látható módon szeretnénk díszíteni a halacska testét, akkor varrjunk össze textil csíkokat:


.. és vagy így szabjuk ...



... vagy pedig így ...




Reméljük tetszett a bejegyzés :)
Ha van kedved írj hozzászólást, annak mi mindig nagyon örülünk!
Köszönjük, hogy itt jártál!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

Pénztárca lapos kapcsos kerettel ~*~ Wallet with a flat lock

Ebben a blog bejegyzésben egy praktikus "2 in 1" tárcát fogunk készíteni: kártya rendező és pénztárca egyben. 12 kártya fér el benne, bőven van hely két oldalt a papírpénznek akár teljes szélességben és középen található a cipzáros zseb a fémpénznek. Elkészítése nem lesz nehéz. Ne féljünk erősebb közbélést választani a külső anyaghoz, fontos, hogy jó tartása legyen a tárcának.


Kész méret: 19,5 x 10,5 cm
Szükséges anyagok, kellékek: fő anyag: tárca külső része: - 1 db 19 x 21,5 cm (ezt két féle anyagból szabtam), oldalrész - 2 db 8,5 x 15,5 cm, szegő pánt - 2 db 4 x 21 cmbélés: belső zsebes (hajtogatós) rész - 1 db 19 x 88 cm, cipzáros zseb - 2 db 15,5 x 15,5 cm, oldalrész - 2 db 8,5 x 15,5 cmközbélést a tárca külső részébe vasaltam, először S320-as merevítő közbélést, erre felvasalható vlies-t és a biztonság kedvéért bevarrható merevítő közbélést is varrtam hozzá :)1 db 19 cm-es csavaros fém tárca keret

Elkészítési leírás:


1. Bevasaljuk a közbéléssel a tárca külső oldalát, majd a…

Ékszer készítés otthon, egyszerüen

Írtam már itt a blogon arról, hogyan kell az üveglencsés ékszereket elkészíteni, de arra gondoltam, hogy egy fotókkal kiegészített elkészítési leírást jobban szeret majd mindenki :)
A FAB Textil webshop-ban minden alapanyagot meg tudtok vásárolni, a medáltól, a ragasztón, a lencsén, a láncon keresztül a papír alapig és még azon is túl :) Sokféle méret, forma és szín közül lehet válogatni.
Ezt a nyakláncot készítjük most el:

Szükséges alapanyagok és kellékek:
- fém medál alap - üveglencse - papír alap - Judi Kins Diamond Glaze üveg ragasztó - pillanatragasztó - olló - papírtörlő

Az elkészítés menete:
1. A lencse méretének megfelelően vágd ki a papír alapot.

2. Az asztalra egy újság lapot terítek és arra egy konyhai papír törlőt (az nem jó ha több réteg van az asztalon, mert ha túl puha a felület akkor beszorulhat a levegő a lencse alá, ami a kész ékszeren fényes foltként jelenik majd meg).
A kivágott papír alapra középre teszek egy nagyobb adag üveg ragasztót (3-4 csepp egy 30 mm-es minta esetén) és…

Multifunkciós tárca elegáns csavaros fém kerettel - Multifuncional elegant wallet with flat lock

Aki nem először jár itt a blogon, annak ismerős lehet ez a fazon, mert készítettünk már egy tárcát hasonló kerettel. Nagyon jól lehet azt a nagyobb tárcát használni és a visszajelzések alapján az elkészítésébe is beleszerettek sokan. Ezért a múlt héten beérkezett utánpótlásba már nem csak bronz színben rendeltem ezt a keretet hanem ezüst színben is varrhattok belőle, akár karácsonyi ajándékot. Ezen a sikeren felbuzdulva rendeltem egy kisebb, de ugyan ilyen megoldású fém tárca keretet, ennek a hossza 11,5 cm és nagyon helyes multifunkciós tárcát készítettünk vele. Elfér benne 4 kártya, ha egyet teszel minden fakkba, de simán elfér bennük 2-2 darab, a kártyás rész mögött van két nagyobb zseb, e mögött pedig a papírpénzt lehet tartani. A fémpénznek külön zseb található a másik oldalon. Használjuk, teszteljük, szeretjük!


A tárca mérete: 11,5 x 10,5 x 1,5 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN a további szabandó darabok méretei pedig itt találhatóak:
külső rész: 20 x 11,1 cm - 1 x fő an…

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

3szög tárca házikós fém kellékkel

A neten láttam egy jó ötletet és mivel nekünk is van a webshop-ban ez a fém kis kellék nem bírtam ki, ki kellett kísérleteznem a szabásmintát. A miénk ilyen lett:



A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.

Az elkészítéséhez szükséges fém kellék beszerezhető INNEN.


Reméljük tetszett a bejegyzés :) Ha van kedved írj hozzászólást, annak mi mindig nagyon örülünk! Köszönjük, hogy itt jártál!

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Tutorial dupla rekeszes 10 cm-es tárca kerethez

Már nagyon régóta tartozom ezzel az elkészítési leírással nektek. A 10 cm-es szögletes, dupla tárca kerethez készült és mivel ez egy nagyon praktikus kis tárca, bízom benne, hogy sokan kedvet kapnak, hogy neki ugorjanak az elkészítésnek.
Figyelem! A látszat csal. Higgyétek el nekem, hogy nem bonyolultabb a megvarrása, mint a sima egy rekeszes verziónak.


A tárca méretei: szélesség - 13 cm, magasság (kapoccsal együtt) - 10,5 cm, mélység - 3,5 cm.
Szükséges alapanyagok (most nincs nálam kinyomtatott sz.minta ... holnap pótolom a pontos szükséges méreteket): 1 x fő anyag2 x bélés1 x felvasalható vlies1 x bevarrható közbélés2 x szövött közbélés1 db 10 cm-es dupla, szögletes tárca keretVarrásszélesség 7 mm, hacsak a leírásban nem jelzek mást.
A szabásminta ingyenesen letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal
(Ha valakinek íves dupla kerete van akkor ezt a szabásmintát használja: 1. oldal, 2. oldal)

Az elkészítés menete:
1. Szabd ki a szükséges részeket a szabásmintán található utasítás szerint.
Én a fő a…

Tárca minták 7,5 - 8,5 cm-es íves kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát, a képek feletti linkre kattintva ingyen letöltheted őket pdf formátumban.

Ha bárhol elakadnál a letöltés közben kérlek írj e-mailt: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu
Tárca ötletek következnek a következő 8 és 8,5 cm-es íves kapcsos fém keretekhez:

K_18 Szabásminta letölthető INNEN

K_20_a
A szabásminta később kerül feltöltésre.

K_20_b
Szabásminta letölthető INNEN
K_22 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető.
K_26 Szabásminta letölthető INNEN
K_28
Szabásminta letölthető INNEN
K_32_a
Szabásminta letölthető INNEN

K_32_b
Szabásminta letölthető INNEN

K_36 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető. 
K_38 Szabásminta letölthető INNEN