Ugrás a fő tartalomra

Halacska tárca fém kerettel *~* Fish purse with metal frame

Hétről hétre egyre több hétvégénkre kerül varrós program, gondolom nálatok is gyűlnek az idei programok. Szeretnénk igazán kerekké tenni a készülődést egy stílusos evőeszköz tartóval :)



Kész méret: 23 x 13 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.

Szükséges eszközök és kellékek:

Elkészítési leírás:

1. Szabjunk ki a merevítő közbélésből két akkora darabot amire kényelmesen elfér a teljes halacska.


2. Ne kövessük el azt a hibát, amit én elkövettem, hogy levágunk a merevítő közbélésből. A következő képen látszik, hogy csak akkora darab közbélést hagytam amire a halacska testét készítettem el. Hagyjunk el a merevítő közbélés jobb oldaláról annyit, hogy a halacska feje kényelmesen elférjen és oda varrjuk fel az első anyagdarabunkat keskenyen (a másik felén a farokuszonynak is legyen még merevítő közbélés). Majd szabjuk meg ferdén a felvarrt anyagot.

Érdemes papírból vágni egy sablont és ahhoz igazítani minden anyag cikket így szép egyenletes lesz a munkánk és a két oldal is szimmetrikus lesz. Nem úgy mint az enyém :D


3. A ferdén megszabott részhez illesszünk egy másik anyag darabot és varrjuk őket össze. Mielőtt varrunk mindig fordítsuk át az új anyag darabot, hogy meggyőződjünk róla hogy kitölti azt a részt ahova szánjuk, nehogy rövidebb legyen lent vagy fent.


4. Ha felvarrtuk, fordítsuk át a helyére, vasaljuk meg és vágjuk le ferdén. Jöhet a következő anyag darab.






5. Tegyük rá a halacska sablont időnként az összevarrt anyagokra, hogy tudjuk mikor elég nagy a méret. A halacska testének kell kijönnie ebből az összevarrt darabból.


6. Mivel az elején lenyisszantottam a merevítő közbélésből, itt kellett mindegyik darabhoz két oldalt hozzávarrnom egy-egy darab merevítő közbélést. Ha ti meghagytátok az első képen mutatott nagyobb méretet akkor a tiétek pont jó.

A szabásmintáról át kell rajzolni az összevarrt anyag darabra, hogy mettől meddig ér a halacska teste és pont a berajzolt vonalakon kell felvarrni mindkét végére egy-egy darab anyagot, az egyik lesz a feje a másik a farokuszonya.


7. Kicsit már leigazítottam, hogy ne legyen olyan cifra.


8. Varrjuk ki a hátúszóját. Szabjunk egy dupla akkora anyag darabot és egy fele ekkora vlies-t.


Hajtsuk félbe az anyagot.


Varrjuk körbe a mintát.


Vágjunk le a varrásszélességből.


Fordítsuk a színére, vasaljuk meg.


Igazítsuk le a minta alapján.


9. A szabásminta alapján (amire rárajzoltuk a 7 mm-es varrásszélességet is) vágjuk ki a halacskát, ugyanekkora méretben a 2 db bélést is.

Az egyik oldalra varrjuk fel keskenyen a hátúszót.

A nyilak mutatják, hogy ezeknek a varrásvonalaknak passzolniuk kell a szabásmintához, hogy a halacska test mérete tökéletes legyen.

Most hímezzünk szemet vagy varrjuk fel a pici gyöngyöket.


10. Varrjuk össze a két fő anyagot úgy, hogy a halacska fejénél lévő varrásvonalnál kezdődjön a varrásvonalunk és a másik oldalon ugyanennél a varrásvonalnál legyen a vége (zöld nyilak).

Jelöljük át ezt a varrásvonalat a bélésre és varrjuk össze úgy mint a fő anyagot, de az egyik egyenesebb vonalon hagyjunk egy nyílást a kifordításhoz (kék nyíl).


11. Most tegyük rá a fém tárca keretet a halacska fej részére, a két végét a keretnek igazítsuk a varrás vonalunk két végéhez (zöld nyilak) és a keret külső ívét rajzoljuk fel a közbélésre.


A bélést és a fő anyagot színt színnel szemben helyezzük egymásba.


12. Varrjuk össze a halacska száját két részletben úgy, hogy a varrásszélességekre ne varrjunk rá azokat mindig hajtsuk el.


Vágjuk le a varrásszélességekből.


Fordítsuk a színére a tárcát a bélésen hagyott nyíláson keresztül, igazítsuk meg mindenhol, ha rendben van akkor bevarrhatjuk a nyílást. Vasaljuk meg.


13. Illesszük a fém tárca keretet a halacska szájához és készítsünk egy rögzítő öltést középre. Ezt majd szedjük ki ha a bevarrásnál ide érünk.

Sima hímző fonalat (perle) használok, egy szállal.


Kezdjük el bevarrni a tárcát a fém keretbe.


Ha átértünk a másik oldalra akkor indulhatunk vissza.


Belülről így néz ki.


Ha az legelső képen látható módon szeretnénk díszíteni a halacska testét, akkor varrjunk össze textil csíkokat:


.. és vagy így szabjuk ...



... vagy pedig így ...




Reméljük tetszett a bejegyzés :)
Ha van kedved írj hozzászólást, annak mi mindig nagyon örülünk!
Köszönjük, hogy itt jártál!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

Kártyatartó tárca - elkészítési leírás *** Card holder tutorial with metal purse frame

Erre a fém keretre talán még hosszabb ideje ácsingóztam már, mint a múltkor említett darabra :) Pont egy hete kaptam kézhez és múlt héten tűkön ültem már, hogy varrhassam. Készen van az első darab és őszintén mondom, nem csalódtam, nem volt nehéz munka. Csodálatosan praktikus kártyatartót lehet vele készíteni:




A tárca kész mérete: 7,5 x 10,5 x 3,5 cm.
A szabásminta ingyenesen letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal.
Szükséges alapanyagok, kellékek:
- 1 db fő anyagkülső rész (9 x 25 cm) - 2 db közbéléskülső rész (7,5 x 23,6 cm)  - 1 db béléskülső rész (9 x 25 cm) - 2 db bélés, kártyatartó rész (17 x 29 cm) - 2 db közbélés, kártyatartó rész (7,5 x 27,6) cm - 7,5 cm-es szögletes, díszes keret - ragasztható hand made fém medál.

Elkészítés menete:
1.Bevasaljuk a külső rész, fő anyag és bélés fonákját a közbélésekkel. A közbélések alkalmazásáról a webshop-ban a termékek alatt található részleteknél találtok részletes információt. Tilda anyaggal dolgoztam, a fő anyagot felvasalható vlies-zel, a b…

Tutorial dupla rekeszes 10 cm-es tárca kerethez

Már nagyon régóta tartozom ezzel az elkészítési leírással nektek. A 10 cm-es szögletes, dupla tárca kerethez készült és mivel ez egy nagyon praktikus kis tárca, bízom benne, hogy sokan kedvet kapnak, hogy neki ugorjanak az elkészítésnek.
Figyelem! A látszat csal. Higgyétek el nekem, hogy nem bonyolultabb a megvarrása, mint a sima egy rekeszes verziónak.


A tárca méretei: szélesség - 13 cm, magasság (kapoccsal együtt) - 10,5 cm, mélység - 3,5 cm.
Szükséges alapanyagok (most nincs nálam kinyomtatott sz.minta ... holnap pótolom a pontos szükséges méreteket): 1 x fő anyag2 x bélés1 x felvasalható vlies1 x bevarrható közbélés2 x szövött közbélés1 db 10 cm-es dupla, szögletes tárca keretVarrásszélesség 7 mm, hacsak a leírásban nem jelzek mást.
A szabásminta ingyenesen letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal
(Ha valakinek íves dupla kerete van akkor ezt a szabásmintát használja: 1. oldal, 2. oldal)

Az elkészítés menete:
1. Szabd ki a szükséges részeket a szabásmintán található utasítás szerint.
Én a fő a…

Pénztárca lapos kapcsos kerettel ~*~ Wallet with a flat lock

Ebben a blog bejegyzésben egy praktikus "2 in 1" tárcát fogunk készíteni: kártya rendező és pénztárca egyben. 12 kártya fér el benne, bőven van hely két oldalt a papírpénznek akár teljes szélességben és középen található a cipzáros zseb a fémpénznek. Elkészítése nem lesz nehéz. Ne féljünk erősebb közbélést választani a külső anyaghoz, fontos, hogy jó tartása legyen a tárcának.


Kész méret: 19,5 x 10,5 cm
Szükséges anyagok, kellékek: fő anyag: tárca külső része: - 1 db 19 x 21,5 cm (ezt két féle anyagból szabtam), oldalrész - 2 db 8,5 x 15,5 cm, szegő pánt - 2 db 4 x 21 cmbélés: belső zsebes (hajtogatós) rész - 1 db 19 x 88 cm, cipzáros zseb - 2 db 15,5 x 15,5 cm, oldalrész - 2 db 8,5 x 15,5 cmközbélést a tárca külső részébe vasaltam, először S320-as merevítő közbélést, erre felvasalható vlies-t és a biztonság kedvéért bevarrható merevítő közbélést is varrtam hozzá :)1 db 19 cm-es csavaros fém tárca keret

Elkészítési leírás:


1. Bevasaljuk a közbéléssel a tárca külső oldalát, majd a…

Tulipános, 6 zsebes tavaszi/nyári táska elkészítési leírás és ingyenes szabásminta ~*~ Tulip Bag with 6 pocket free pattern and tutorial

A mai blog bejegyzésben egy nagyon egyszerű kis táskát készítünk, ami lehet a tavaszi rohangálós táskánk vagy esetleg a méreteit megváltoztatva lehet akár az idei strand táskánk is.
3 zseb található az elején és 3 darab a hátulján, ami nagyon jól pakolhatóvá teszi.

Kész mérete: 38 x 30 x 10 cm

Szükséges alapanyagok és kellékek:

2 db fő anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bélés anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)4 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 10 cm2 db szövött közbélés - 125 x 2 cm2 db fő anyag - 125 x 4 cm3 cm széle…

Dupla csatos, magasított pénztárca ~*~ Double Kiss lock Coin Purse

A blogon már találtok szabásmintát a 10 cm-es és a 12 cm-es dupla csatos keretekhez és elkészítési leírást is csináltam már. Újdonságként most egy magasított fazont mutatok Nektek amibe már telefon is belefér, illetve ha még egy kicsit nyújtotok rajta akkor napszemüveget is lehet tenni az egyik részébe.





Kész mérete: 14 (sz) x 18 (ma) x 4 (mé) cm

Ha tetszik és szívesen készítenél hasonlót akkor az íves, 10 cm-es dupla csatos varrható fém tárca keretet ITT tudod megvásárolni.

Az ingyenes szabásmintát INNEN tudjátok letölteni (ne felejtsétek el a bélés részt összeragasztani az illesztési vonalon), az elkészítése pedig teljesen megegyezik ENNEK a tárcának az elkészítésével.
Reméljük tetszett a bejegyzés :) Ha van kedved írj hozzászólást, annak mi mindig nagyon örülünk!

'Pastel roses' átvetős táska szabásminta és elkészítési leírás ~*~ 'Pastel roses' crossbody bag free pattern & tutorial

Jó pár hete készleten van már az állítható hosszúságú bőr táska pántunk amivel könnyed átvetős táskákat készíthetünk. Már nagyon nagyon spóroltunk az időnkkel, hogy végre valahára elkészíthessük az első saját darabunkat.
Ez a kis tünemény született:

Kész mérete: 20 x 25 x 7 cm
A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.
Szükséges alapanyagok, kellékek: 1 db fő anyag,1 db bélés,1 db S320 merevítő közbélés,1 db bevarrható közbélés,2 db 5x6 cm fő anyag,2 db 5x6 cm közbélés2 db 4x8 cm fő anyag kiegészítő,2 db 2x23 cm fő anyag kiegészítő,2 db 4 x 30 cm bélés,1 db min. 22 cm-es cipzár2 db 2 cm-es antik bronz színű "D" karika,1 db állítható hosszúságú bőr táskafül.
Az elkészítés menete:

1. A webshop-ban a közbéléseknél a termék leírásban részletezett módon vasaljuk fel a közbélést a fő anyagokra.

A 2 db 2 cm-es pántot vasaljuk félbe.


2. Rögzítsük össze a cipzár elejét kézi öltéssel vagy géppel.


3. Varrjuk fel a két pántot a cipzár két oldalára.


4. A 4x8 cm-es pántot félbehajtva varrjuk fel a c…

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…