Ugrás a fő tartalomra

Pitypangos giga táska - Tutorial

A Bridget Jones naplójában a nyálas öreg muksó - aki Bridget anyjának csapta a szelet - magyarázott valamit egy ékszerről ami 'mindenes', mert jó ilyen alkalomra és olyanra és amolyanra is.

Na, nekem ez a táska a 'mindenes' ha sok cuccom van. Ha a napi csomagjaimat viszem a postára, ha a gyerekekkel megyek el itthonról pár órára vagy ha a strandra mennék ... ha mennék :) Nagy, sok minden elfér benne, de hála a nagy belső zsebeinek a kulcsfontosságú dolgokat, mint pénztárca, mobil és kulcs hamar elő tudom rántani belőle.

A képek színeinek és árnyalatainak összevisszaságáért előre elnézést kérek. A táska majdnem egy napig készült (a fotózás és két gyerek sertepertélések hála), az étkezőben kezdtem, aztán a teraszon folytattam, hol árnyék volt, hol tűzött a nap. A lényeg remélhetőleg látszik :) Ha valaki szeretné elkészíteni és szüksége van a szabásmintára kérem írjon nekem mail-t és küldöm a file-okat: szfekete@gmail.com Ha pedig szebbnél szebb anyagok közül szeretne válogatni: www.fabtextil.hu

Jó munkát hozzá:



A táska kész méretei: 63 cm széles, 40 cm magas. Az alján a téglalap mérete: 37x12,5 cm. Belül 3 zsebe van: 1x25x20 cm, 2x13x16 cm.




Szükséges anyagok:

0,81 m nagy mintás anyag (112 cm széles)

1,3 m szolid mintás anyag (112 cm széles)

1 db mágnes gomb vagy bármilyen nagyobb méretű gomb

Természetesen ha valaki szélesebb szövetet talál akkor nem szükséges ennyi anyag.



A szabásminta 1 cm-es varrásszélességet tartalmaz!


Kiszabandó alkatrészek:




 Fő anyag (nagy mintás anyag):

1 – 2 db külső fő rész

4 – 2 db külső oldal rész

1 db alja rész, mérete: 15,2 x 38,7 cm



Bélés anyag (szolid mintás anyag):

2a – 2 db belső fő rész

2b – 2 db belső zseb (a szabásmintát a szaggatott vonalnál vissza kell hajtani)

3 – 2 db külső íves pánt

4 – 2 db belső oldal rész

5 – 8 db vállpánt

1 db alja rész, mérete: 15,2 x 38,7 cm

1 db átgomboló pánt, mérete: 12,7 x 30,5 cm



Aláragasztás:

Én a belső fő részt és a belső zsebeket kivéve minden alkatrészt felvasalható vlies-szel aláragasztok. Ez vastagságot, puhaságot ad a design textileknek. Ami még fontos, hogy így nem gyűrődik a táska, a vlies nagyon jól ’kirugja’ magát.



A vállpántok közé még merevítő anyagot szoktam befogni, hogy erősebbek legyenek.



1
Az 1-es számú, külső fő rész felső szélén készítsük el a hajtásokat.

2
Az 1-es számú, külső fő rész felső szélére varrjuk fel a 3-as számú külső pántot,

3
majd keskenyen tűzzük le a varrásszélességet.

4
A külső fő részre varrjuk fel a vállpántokat. Figyeljünk a pántok irányára/állására, mert könnyű eltéveszteni ;)



5
Illesszük össze a külső fő rész oldalát és a 4-es számú oldal részt. Az oldalrész lefele szélesedik.

6
Készítsük el a négy oldalvarrást. Nagyon fontos, hogy ne varrjuk teljesen végig, az aljavonal előtt 1-1,5 cm-rel erősítsük el a varrást.

7
Ha megvan a külső rész, akkor jöhet a ’talpa’ a tatyónak. Ezt nehéz elmagyarázni … a külső fő rész alja vonalát a sarkoknál 90 fokbanszétnyitjuk és így illesztjük az alja részhez. A kép magáért beszél.

8
A sarkokat csípjük le, de azért ne nagyon :)


9
A 2b számú belső zsebeket színt színnel szembe fordítom, az egyik háta mögé fogom a bevarrható merevítő anyagot és összevarrom a felső szélt. Ha kész visszafordítom a színére és megtűzöm a varrásvonalat. A belső zsebet ráhelyezem a 2a számú belső fő részre, az alja és oldalrészeket passzítom és nagy öltéssel rögzítem oldalt és alul. Ezután tetszőleges méretű zsebeket lehet kialakítani úgy, hogy összetűzöm a belső zsebet a belső fő részhez. Én középre csináltam egy nagy zsebet a giga pénztárcámnak és két kisebbet oldalra, telefonnak és kulcsoknak. A bevarrható merevítő anyag nagyon hasznos, a zsebek nem esnek össze, van tartásuk.

10
A belső fő részhez illesztem, majd felerősítem a vállpántokat és letűzöm a varrásszélességet.
Most a bélést ugyanúgy össze állítom, mint a külső részt. A fő részre varrom az oldal részeket, alul 1-1,5 cm-t nyitva hagyok, majd rögzítem az alja részt. Nagyon fontos, hogy mikor az alja részt varrjuk körbe akkor az egyik hosszú oldalon középen hagyjunk egy 10-12 cm-es nyílást. Itt fogjuk majd kifordítani a tatyót.

11
Varrjunk egy átgomboló pántot. Tegyük fel a mágnes gombot a pántra is és a fő részre is, majd a pántot rögzítsük a külső fő rész felső varrás vonalához.

12
Helyezzük egyik táskát a másikba … külső rész belülre kerül a belső rész lesz kívül szín színnel szemben van.
13
Most elkezdhetünk gombos tűvel tűzögetni, a táska nyílását körbe, körbe. A táska oldal varrásvonalait passzítsuk, úgy lesz szép. Az a fontos, hogy a pántoknál ne varrjuk végig, 10 cm-t hagyjunk nyitva, nyíllal jelöltem.
14
Nyíllal jelölöm meddig kell varrni és jól látszik, hogy az ívelt vonalaknál a varrásszélességet becsipkedtem.
15
A belső rész alja vonalon hagyott nyíláson keresztül fordítsuk ki a táskát.


16-17
Nézzük meg a pántokat és döntsük el ki kivel van :) és varrjuk össze őket.
Most vasaljuk meg a táska nyílásának a vonalát mindenhol. A pántokon hajtsuk be a varrásszélességet ott ahol nyitva maradt, így könnyebb lesz megtűzni.
18
A táska nyílásának a vonalát tűzzük meg keskenyen. A 18-as képen látszik ahogy összevarrom a nyílást a vállpántokon.


Már csak a belső részen kell összevarrni a nyílást ahol kifordítottuk a tatyót.

Tá-dáám! :)


Ui.: A szabásmintán van egy külső oldal zseb amit én nem varrtam a táskára. Keskeny és hosszú ... nem tudtam mit is tartanék benne.

Megjegyzések

  1. Kedves Szilvi! Nagyon szépen köszönöm a leírást!!!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nagyon szuper táska.Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Klassz a táska, és remek a leírás, köszönöm !

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szívesen!
    Majd ha valaki megcsinálja a táskát szívesen venném a visszajelzéseket, hogy elég részletes-e a leírás. Előre is köszönöm! :))

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikusan jó a táska!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó ez a táska!!! És szerintem érthető a leírás is!!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Erika, pedig nagyon késő volt már tegnap mikor írtam :)

    VálaszTörlés
  8. Én ebbe a táskába annyira beleszerettem még a tavasszal, hogy megrendeltem az angol nyelvű könyvet is miatta.(Kiderült, hogy más nem is igen tetszik benne.)DE az tény, hogy a te leírásoddal könnyebben boldogulok mint a szerzőével. KÖSZÖNÖM!

    VálaszTörlés
  9. Czkriszta, örülök, hogy segíthettem. Tény, hogy nem nehéz megvarrni, de én is bogarásztam a leírást egy darabig. Több kép többet segített volna ;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tulipános, 6 zsebes tavaszi/nyári táska elkészítési leírás és ingyenes szabásminta ~*~ Tulip Bag with 6 pocket free pattern and tutorial

A mai blog bejegyzésben egy nagyon egyszerű kis táskát készítünk, ami lehet a tavaszi rohangálós táskánk vagy esetleg a méreteit megváltoztatva lehet akár az idei strand táskánk is.
3 zseb található az elején és 3 darab a hátulján, ami nagyon jól pakolhatóvá teszi.

Kész mérete: 38 x 30 x 10 cm

Szükséges alapanyagok és kellékek:

2 db fő anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bélés anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)4 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 10 cm2 db szövött közbélés - 125 x 2 cm2 db fő anyag - 125 x 4 cm3 cm széle…

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

'Pastel roses' átvetős táska szabásminta és elkészítési leírás ~*~ 'Pastel roses' crossbody bag free pattern & tutorial

Jó pár hete készleten van már az állítható hosszúságú bőr táska pántunk amivel könnyed átvetős táskákat készíthetünk. Már nagyon nagyon spóroltunk az időnkkel, hogy végre valahára elkészíthessük az első saját darabunkat.
Ez a kis tünemény született:

Kész mérete: 20 x 25 x 7 cm
A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.
Szükséges alapanyagok, kellékek: 1 db fő anyag,1 db bélés,1 db S320 merevítő közbélés,1 db bevarrható közbélés,2 db 5x6 cm fő anyag,2 db 5x6 cm közbélés2 db 4x8 cm fő anyag kiegészítő,2 db 2x23 cm fő anyag kiegészítő,2 db 4 x 30 cm bélés,1 db min. 22 cm-es cipzár2 db 2 cm-es antik bronz színű "D" karika,1 db állítható hosszúságú bőr táskafül.
Az elkészítés menete:

1. A webshop-ban a közbéléseknél a termék leírásban részletezett módon vasaljuk fel a közbélést a fő anyagokra.

A 2 db 2 cm-es pántot vasaljuk félbe.


2. Rögzítsük össze a cipzár elejét kézi öltéssel vagy géppel.


3. Varrjuk fel a két pántot a cipzár két oldalára.


4. A 4x8 cm-es pántot félbehajtva varrjuk fel a c…

Ékszer készítés otthon, egyszerüen

Írtam már itt a blogon arról, hogyan kell az üveglencsés ékszereket elkészíteni, de arra gondoltam, hogy egy fotókkal kiegészített elkészítési leírást jobban szeret majd mindenki :)
A FAB Textil webshop-ban minden alapanyagot meg tudtok vásárolni, a medáltól, a ragasztón, a lencsén, a láncon keresztül a papír alapig és még azon is túl :) Sokféle méret, forma és szín közül lehet válogatni.
Ezt a nyakláncot készítjük most el:

Szükséges alapanyagok és kellékek:
- fém medál alap - üveglencse - papír alap - Judi Kins Diamond Glaze üveg ragasztó - pillanatragasztó - olló - papírtörlő

Az elkészítés menete:
1. A lencse méretének megfelelően vágd ki a papír alapot.

2. Az asztalra egy újság lapot terítek és arra egy konyhai papír törlőt (az nem jó ha több réteg van az asztalon, mert ha túl puha a felület akkor beszorulhat a levegő a lencse alá, ami a kész ékszeren fényes foltként jelenik majd meg).
A kivágott papír alapra középre teszek egy nagyobb adag üveg ragasztót (3-4 csepp egy 30 mm-es minta esetén) és…

Tárca minták 7,5 - 8,5 cm-es íves kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát, a képek feletti linkre kattintva ingyen letöltheted őket pdf formátumban.

Ha bárhol elakadnál a letöltés közben kérlek írj e-mailt: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu
Tárca ötletek következnek a következő 8 és 8,5 cm-es íves kapcsos fém keretekhez:

K_18 Szabásminta letölthető INNEN

K_20_a
A szabásminta később kerül feltöltésre.

K_20_b
Szabásminta letölthető INNEN
K_22 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető.
K_26 Szabásminta letölthető INNEN
K_28
Szabásminta letölthető INNEN
K_32_a
Szabásminta letölthető INNEN

K_32_b
Szabásminta letölthető INNEN

K_36 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető. 
K_38 Szabásminta letölthető INNEN

Csomózott viaszolt pamut zsinór karkötö

Ezt a csomózós technikát még a Művészbejáró hobby boltban sajátítottam el, ahol nagyon kedvesen és segítőkészen magyarázták el nekem, hogy hogyan és mit kell csinálnom. Mostanra megérkeztek a webshop-ba a várva-várt viaszolt zsinórok is, így kedvemre gyárthatom a karkötőket a fém fityegők kombinálásával. A legnagyobb előnye, hogy semmilyen kapocsra nincs szükségünk és teljesen személyre szabhatjuk az ékszert. Lássunk is neki, nem lesz bonyolult ígérem :)

Amire szükséged lesz: viaszolt pamut zsinórfém fityegőgütermann ragasztó

Elkészítési leírás: 1. A tetszőleges színű viaszolt pamut zsinórunkból először szükséged lesz 2 x 40 cm-re az alaphoz. Ezután kell még belőle 2 x 1 méter a csomózáshoz. Majd egy 40 cm-es darab az állítható részhez.


2. A 2 darab 40 cm-es szálat félbehajtjuk és a képen látható módon hurkot készítünk a fityegőnk két felére, majd az asztal lapjához ragasztjuk, hogy ne mozduljon el. A dupla szálat kifeszítjük, így egyszerűbb lesz rajta csomókat kötni.



3. Kezdjük el a csomóz…

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

Kártya rendezö - egyszerüen *** Card holder TUTORIAL

A blogon nagyon nagy kedvenc a ferde pántos kártya rendező tutorial és már jó ideje tervben volt egy másik variáció, egy picit egyszerűbb változat. Most végre ez is elkészült és több féle anyaggal dolgoztunk, hogy lássátok, a színes patentos bőr pántok milyen csodásan kiegészítik a választott textilt.


A kártya rendező kész mérete: 10 x 7,5 x 2,5 cm

Szükséges alapanyagok, kellékek:

1 db fő anyag1 db bélés3 db közbélés (felvasalható vlies, S320 merevítő, bevarrható közbélés)1 db műanyag kártya rendező1 db patentos virágos bőr pánt
A kiszabandó darabok mérete: 17,5 x 11,5 cm (tartalmazza a varrásszélességet ami 5 mm)


Elkészítési leírás:

1. A fő anyag fonákját bevasaljuk először az S320-as közbéléssel, majd erre rávasaljuk a felvasalható vlies-t. Segítséget itt találsz a termék alatt a részleteknél: S320 és vlies.



2. A bevarrható merevítő közbélést varrjuk a fő anyag fonákjára 2-3 mm-es varrásszélességgel.


3. A rövid oldaltól 3 cm-re jelöljük be a bőr pánt helyét. (A fém patent közepe essen a jel…