Ugrás a fő tartalomra

Tokyo táska ~ szabásminta és tutorial


A bejegyzés ennek a gyönyörű táskának az elkészítéséhez nyújt segítséget:



A szabásminta letölthető innen: 1. oldal 2. oldal 3. oldal
  Amire szükséged lesz a varrás folyamán:

-         varrógép,
-         varrócérna,
-         gombostű,
-         olló,
-         kréta vagy illanó filc,
-         mérőszalag, vonalzó,
-         vasaló.

Fontos: Az alkatrészeken 0,5 cm varrásszélesség van.

Szükséges alapanyagok:
26 x 140 cm fő anyag - TILDA, Mumflower Ornament Mustard
18 x 112 cm bélés anyag
szabásmintát itt kérheted: szfekete@gmail.com

A táska kész méretei: 24,5 cm magas kerettel együtt, a nélkül 18 cm, szélessége: 21 cm.          

A szabásmintán feltüntetett utasítás szerint szabd ki az alkatrészeket.

A felvasalható vlies-t helyezd a ragasztós (fényes) felével a fő anyagból (virágos) szabott alkatrészek  fonákjára és vasald rá 3-as fokozaton, 12-14 másodpercen keresztül, nyomást gyakorolva az anyagokra. Javaslom, hogy egy már nem használatos – nem műszálas anyagból készült – párnahuzatot vagy lepedőt teríts a vasaló talpa alá és azon keresztül „ragassz”.    












A táska összeállításának menete:

1.   Varrjuk össze a bélés alsó részét és a fő anyagból lévő pántot. Vasaljuk meg.
2.  Varrjuk össze a beragasztott külső fő részt és az alja részt a merevítő anyaggal. A merevítő anyag a fonák oldalra kerül, a varrásszélesség kb. 2 mm, varrhatjuk jó nagy öltésekkel.
3.    Varrjuk össze a bélés két oldalát. Fontos, hogy csak a jelöléstől a bélés aljáig. Majd ismételjük meg ezt a fő anyagnál, ugyanígy a jelöléstől az alja vonalig varrjuk össze az oldalát.
4.    Ezután jön a táska talp részének a rögzítése. Az aljarészen találunk 4 db jelölést, minden oldalon középen egyet. Az összeállított táska két oldalának alja vonal közepét jelöljük meg + van a két oldal varrás vonalunk. Na, ezt a 4 pontot illesztve tűzzük össze gombostűvel az alja és a táska oldal részeit, az íves részeken akár centinként és varrjuk össze. Nagyon fontos, hogy amikor a bélést állítjuk össze, akkor ez egyik hosszú oldalon hagyjunk egy 10 cm-es nyílást, mert itt fogjuk kifordítani a táskát. Az 5-ös képen látszik a csíkos bélés anyagon ez a nyílás.
Ha a bélés anyagon ezt begyakoroltuk akkor jöhet a fő anyag, ugyanígy varrjuk fel az aljarészt. Nyílást nem kell hagyni, ezt körbe lehet rögzíteni.
     Amikor ez is megvan fújhatunk egyet, mert a legnehezebb munkával készen vagyunk – szerintem :)

5.    Most csúsztassuk egymásba az összeállított belső és külső részt. A fő anyagból lévő rész megy belülre és a bélés megy kívülre, szín színnel szemben van.
A felső széltől lefelé 2,5 cm-re és 3,8 cm-re az oldalvonalon találsz két színes jelölést. A két jelölés között ne varrd majd össze az anyagot! Ide fűzzük be a végén a fém keretet.
Illesszük össze a vágott széleket és milliméterre pontosan az oldalvarrás utolsó öltésétől indulva varrjuk össze a táska felső részét. Ha majd kifordítjuk olyan lesz mint egy halacska szája.
A törés pontoknál vágjuk be vagy le a varrásszélességet, kb. 2 mm anyagot azért hagyjunk nehogy foszlani kezdjen.

6. A bélésen hagyott 10 cm-es nyíláson fordítsuk a színére a táskát és szépen vasaljuk meg mindenhol, különösen a felső éleket.

7.    Már „csak” két tűzést kell csinálnunk ahova majd a keretet bújtatjuk. Az oldal részen hagyott 1,3 cm-es kis nyílásokhoz igazítsuk a tűzéseket, ha sikerült betartani a varrásszélességet akkor a felső széltől kb. 1,8 cm-re van a felső tűzés és alatta 1,3 cm-re a másik. A szín és fonák oldalán is szépen dolgozzuk el az elerősítést, ne legyen gubancos, mert ez látszani fog.
8.   Most csavarozzuk szét a keret egyik oldalát és fűzzük be a két tűzés közé, majd a végén helyezzük vissza a ’anyát’.


Tá-dááám! Készen is vagyunk :) Bármikor kimosható, csak le kell venni a keretről, majd mosás után kicsit megvasalni, hogy formát adjunk neki. Használjátok örömmel :)



Megjegyzések

  1. De jó, már régóta nézegettem ezt a táskát nálad! Köszi, köszi!

    És köszönjük a közzétételünket is!

    VálaszTörlés
  2. Ma délután készültem a Nálad megvett táskafülre magam elkezdeni a szabásminta legyártását. Anyagot már találtam, mesébe illőt. Erre pont ma, pont ezt a táskát és felrakod nekünk a szabásmintát!!!!
    Ez a plusz jel, hogy ezt meg kell ma csinálnom:)
    Már csak a lányommal beszéljen valaki, hogy ezt tegye is lehetővé:)
    Köszönjük:)
    A rendrakás későbbre tolódik:)

    VálaszTörlés
  3. Csini-bini a kis tatyi, szuper a leírás is:-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szuper táska, már nézegettem a fémes részt :)))

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, köszönöm! Remélem sikere lesz :)

    Gál Szilvi ... csak a félreértések elkerülése végett ... nem a szabásmintát töltöttem fel :( Ha megtetszik valamelyik anyag a FABulous Textil boltban és szeretnél egy ilyen táskát, akkor ha megrendeled az alap csomagot akkor kiszabva megkapod az alkatrészeket + a fém keretet. Remélem nem okoztam csalódást :)

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Táska minta 20 cm-es íves kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát innen tudsz választni. Kérlek írd meg a minta számát az vigyazzkeszvarrj@outlook.hu e-mail címre és már küldöm is.

Táska ötletek következnek ehhez a 20 cm-es, íves kapcsos fém kerethez:
... és akkor jöjjenek a táska képek: (A lista nem teljes, a képeket folyamatosan töltöm fel.)
K_p66
A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal
K_p70 A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal, 4.oldal, 5.oldal, 6.oldal, 7.oldal, 8.oldal
K_p73
A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal

K_p74
A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal, 4.oldal, 5.oldal, 6.oldal
K_p80
A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal, 4.oldal

K_p78
A szabásminta letölthető innen: 1.oldal, 2.oldal, 3.oldal, 4.oldal

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

Ékszer készítés otthon, egyszerüen

Írtam már itt a blogon arról, hogyan kell az üveglencsés ékszereket elkészíteni, de arra gondoltam, hogy egy fotókkal kiegészített elkészítési leírást jobban szeret majd mindenki :)
A FAB Textil webshop-ban minden alapanyagot meg tudtok vásárolni, a medáltól, a ragasztón, a lencsén, a láncon keresztül a papír alapig és még azon is túl :) Sokféle méret, forma és szín közül lehet válogatni.
Ezt a nyakláncot készítjük most el:

Szükséges alapanyagok és kellékek:
- fém medál alap - üveglencse - papír alap - Judi Kins Diamond Glaze üveg ragasztó - pillanatragasztó - olló - papírtörlő

Az elkészítés menete:
1. A lencse méretének megfelelően vágd ki a papír alapot.

2. Az asztalra egy újság lapot terítek és arra egy konyhai papír törlőt (az nem jó ha több réteg van az asztalon, mert ha túl puha a felület akkor beszorulhat a levegő a lencse alá, ami a kész ékszeren fényes foltként jelenik majd meg).
A kivágott papír alapra középre teszek egy nagyobb adag üveg ragasztót (3-4 csepp egy 30 mm-es minta esetén) és…

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

Kis tárcák 12 cm-es pikk pakk zárral ~*~ Small purses with flex frame

Nem is tudom, hogy ennyi kihagyás után hogyan kezdjem ezt a blog bejegyzést. Írjak úgy mintha csak tegnap posztoltam volna utoljára és fikarcnyi lelkiismeret-furdalásom sem lenne a sok sok kihagyás miatt, mintha nem sajnálnám, hogy kicsit elhagytam a harmadik gyerekem? Vagy magyarázkodjak? Írjam le, hogy mennyi minden történt velünk az utóbbi néhány hónapban? Kicsit mindkettőt szeretném, de inkább egyiket sem. A napokban valamikor azt álmodtam, hogy végre július (akkor is egy tanfolyamon varrtam, előtte hónapokig nem) után először leültem varrni és nagy dirrel durral neki akartam állni valaminek és csak ültem bénán, bámultam magam elé mire ráeszméltem, hogy elfelejtettem varrni. Azt a sokkot amit akkor éreztem kicsit még mindig érzem az ujjaimban. Azt hiszem ez az álom adta meg a végső lökést ehhez az "újrakezdős" bejegyzéshez :) Gondoltam valami egyszerű, de mutatós darabbal kezdek, kell a sikerélmény így a varrni tanulás elején ;)
A 12 cm-es pikk pakk zárakkal varrtam meg e…

Tulipán tárca 13 x 11 cm-es tárca kerettel

Régóta vágytam egy olyan tárcára aminek jó nagyra nyílik a "szája", hogy amikor a sminkes cuccaim között kotorászok akkor lehetőleg elsőre megtaláljam amit keresek. Azt hiszem sikerült a projekt :)



A tárca kész mérete: 19 x 10 x 6,5 cm
A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.
Szükséges anyagok, kellékek: fő anyag,bélés,textilbőr,felvasalható vlies,bevarrható merevítő,1 db 13 x 11 cm-es szögletes tárca keret.Az elkészítés menete:
1. Szabjuk ki az alkatrészeket a szabásmintán található utasításoknak megfelelően. (A bélést véletlenül egybe szabtam ki, menet közben újra szabtam, majd jelzem mikor, hogyan kell összevarrni)

2. A fő anyagokat vasaljuk be a felvasalható vlies-zel. Ha az oldalrésznek textilbőrt használunk, azt nem kell bevasalni.


3. A fő anyag fonákjához fogva a merevítő közbélést keskenyen (2-3 mm) varrjuk össze őket.

4. A fő rész és az oldalrészek közepét jelöljük meg vagy csípjük be.


5. A bélést az 1-es pontnál írtam, hogy nem jól szabtam ki. A szabásminta szerint, így ke…

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Tárca minták 7,5 - 8,5 cm-es íves kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát, a képek feletti linkre kattintva ingyen letöltheted őket pdf formátumban.

Ha bárhol elakadnál a letöltés közben kérlek írj e-mailt: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu
Tárca ötletek következnek a következő 8 és 8,5 cm-es íves kapcsos fém keretekhez:

K_18 Szabásminta letölthető INNEN

K_20_a
A szabásminta később kerül feltöltésre.

K_20_b
Szabásminta letölthető INNEN
K_22 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető.
K_26 Szabásminta letölthető INNEN
K_28
Szabásminta letölthető INNEN
K_32_a
Szabásminta letölthető INNEN

K_32_b
Szabásminta letölthető INNEN

K_36 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető. 
K_38 Szabásminta letölthető INNEN

A kis tároló nagy testvére

A múltkori blog bejegyzésben a fém, íves tárca kerettel kis tárolót varrtunk és nagy igény volt a nagyobb tesóra. Hát íme:

A 21 cm-es nagy íves táska kerettel készült és ha valakinek kedve lenne elkészíteni akkor a szabásmintát ingyenesen INNEN tudja letölteni hozzá.
A tároló kész mérete: 21 x 8,5 x 9 cm
Az elkészítésének a mente ugyanaz mint a kisebb tároló elkészítése, amit ITT találtok. A különbség csupán annyi, hogy itt a fő anyagot jobban kell merevíteni közbéléssel.




Remélem tetszett :) Ha van kedved írj hozzászólást, köszönöm!