Ugrás a fő tartalomra

Egy makaront esetleg? *** Fabric Macaron DIY - 75 mm

A mai blog bejegyzésben makaront készítünk majd, mindenki megnyugodhat nem vedlek át gasztrobloggerré, ez a kis édesség 100% fitt, hízni senki nem fog tőle és még sütni sem kell :)

A férjem egy hete forgatja a kezében és azt kérdezgeti, hogy "Ez mire jó?!?!" Én meg mondtam neki, hogy "Hát nem mindegy az ha egyszer cuki és szép és jó ránézni?!?!" Na azóta azért már számba vettem a lehetséges funkciókat és arra jutottam, hogy tű tartónak, ékszeres kis tárolónak tökéletes. Ha van esetleg még javaslatotok szívesen vennénk (csak a férjem megnyugtatására :) ).



Kész méret: 8 x 3,5 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN, de csupán 3 féle méretű kör kell hozzá, szóval ha van otthon körző akkor nem szükséges kinyomtatni.

Szükséges alapanyagok, kellékek:

- 2 db fő anyag, kör átmérő 12 cm,
- 2 db bélés, kör átmérő 10 cm,
- 6 db vlies, kör átmérő 10 cm (a felvasalható vlies-ből kellett nekem 6 darab, ha esetleg vastagabb vlies van otthon akkor nem kell ennyi, ki kell próbálni, hogy mennyitől lesz szép puha, íves a makaron)
- 6 db vlies, kör átmérő 7 cm (szintén vegyük figyelembe a vlies vastagságát)
- min. 25,5 cm cipzár,
- 2 db karton, kör átmérő kb. 7,3 cm,
- csipke szalag,
- filc,

(a piros cipzárt munka közben lecseréltem egy drapp színűre, mert az jobban ment a fő anyaghoz mint az idő közben kiderült :)

Elkészítési leírás:

1. Már egy ideje izgatta a fantáziámat a fém cipzár "home made" rövidítése. Hát szó mi szó elbogarásztam vele egy darabig, de a végeredmény szép lett.

Először is jelöljük be a cipzár szélén a kívánt hosszt, jelen esetben 25,5 cm. Majd a jelöléstől lefelé egy jó csípőfogóval csipkedjük ki a fogakat kb 2 cm hosszan.


2. A legnagyobb küzdésem a cipzár végéről a végzáró leszedése volt fogóval úgy, hogy ne sérüljön meg, hogy újra használható legyen.


3. Az utolsó fogak alá helyezzük a fonák oldalról a végzárót és szúrjuk át a kis tüskéivel a szövet részt.

4. Egy fogó segítségével hajtsuk le a kis tüskéket.


5. Hagyunk kb 1,5 cm-t a szövetrészből és vágjuk méretre a cipzárt.



6. Vasaljuk be a fő anyagot és a bélést a vlies-zel. Ne vasaljuk olyan sokáig, mint egyéb esetekben szükséges (12-14 másodperc), ha 5 másodpercig vasaljuk akkor még jó pufi marad.



7. Fércöltéssel varrjuk körbe a fő anyagot.


8. Tegyük középre a kisebb vlies-t.


9. Helyezzük középre a makaron alapot.


10. Majd húzzuk meg szorosan a cérnát és húzzuk rá a textilt a fém alapra. Ügyesen fogjuk le a cérnát hogy ne csússzon vissza és csomózzuk el.



11. Készítsük el a másik felét is.


12. Fogjuk a makaron széléhez a csipke szalagot és varrjuk fel. Igyekezzünk úgy ölteni, hogy a cérna lehetőleg alig látsszon.


13. Varrjuk fel a csipke szalagot a másik felére is.


14. Varrjuk össze a cipzár végét.


15. Varrjuk össze a cipzár elejét és végét.


16. Egy szalagdarabot varrtam fel a cipzárra rejtett öltéssel, hogy eltakarjam a varrásszélességet.



A piros cipzáras verziónál egy szövet darabbal takartam volna el belül a cipzár varrásszélességét. Szabjuk egy kb 5x5 cm-es textil darabot. Vasaljuk be úgy a széleit, hogy egy kb. 2 cm széles kis pántot kapjunk.




Majd ezt varrjuk a belső oldalra rejtett öltéssel.



17. Varrjuk fel egy szalag vagy csipke darabot a cipzár szélére. Az enyém kb 10 cm.


18. Varrjuk össze a makaront a cipzárral. Igyekezzünk úgy ölteni, hogy a varrás ne vagy csak minimálisan látszódjon.





19. Majd jöhet a másik fele is a cipzárhoz.



20. Most jön a belső fele. Ez persze annak megfelelően alakítható, hogy mit szeretnénk benne tartani. Én tű tartót terveztem, így egy kis csipke szalagot (2 x 28 cm), filcet (2 db 3,8x4,2 cm) szabtam. Ezeket varrtam fel középre és díszítettem pár témába vágó fém medállal.

A kartonra 7,3 cm átmérőt írtam, de varrás előtt mérjük le a makaron belső felét úgy. hogy a cipzár mellet hagyjunk el 3-4 mm-t, hogy legyen helye a kocsinak és a varrásnak.





21. Most újra férc öltéssel körbe varrtam a bélést és ráhúztam a textilt a karton lapra.



22. Most pedig bevarrjuk a bélést a cipzár belső felére. Megint igyekezzünk úgy ölteni, hogy a varrás ne vagy csak minimálisan látszódjon.




Tá-dáám, készen van a makaron:



Készült egy másik változat is, műanyag cipzárral, hogy tudjak véleményt írni.


A fém és a műanyag cipzáros is szépnek mondható, a fém cipzárosat többen elegánsabbnak ítéltük. Sokkal szebben áll a cipzár, ennek következtében a középső cipzáros rész picit magasabb. A varrás ... a műanyag cipzárral sokkal könnyebb volt dolgozni, de ez valószínűleg azért van, mert nem kaptam igazán szép, jó minőségű fém cippet. Az enyémnek a szövött része jó műszálas volt, oltári nehezen lehetett varrni, pláne a rejtett öltést, mikor éppen csak piciket kell beleölteni. Gyűszűvel boldogultam csak.
A lényeg, hogy a fém cipzárral szebb lesz a makaron, de próbáljatok olyan cipzárt venni aminek a szövetrésze puha pamut (már ha elérhető ilyesmi).

Remélem tetszett :) Ha van kedved írj hozzászólást, köszönöm!

Megjegyzések

  1. én tükröt tennék bele :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a leírást! :)
    Pár szem gyógyszernek (elsősegély készlet), bevásárlólocsi érmének (5cm-es méretű macaron), a mindig elkallódó hajgumiknak, aprópénznek a parkoló automatába, apró játékfiguráknak (a Kinder figurák jó szolgálatot tesznek a utazás, várakozás közben)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a fantasztikus ötleteket :)

      Törlés
  3. Nem tudom, hogy belefér-e, de a lányom biztosan örülne egy fülhallgató tartónak.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

Kraft papír - általános ismertetö - Generally about Kraft Tex Paper

Varrható, mosható, szabható, nyomdázható, festhető, kézzel hímezhető, dísztűzéssel díszíthető, patentozható, riglizhető .... első körben, pár nap ismeretség alapján erre jutottunk. A további kísérletezgetések után és remélhetőleg a Tőletek kapott visszajelzések után bővülni fog még ez a felsorolás :)

Első pillantásra, tapintásra egy erős, masszív papírt látunk, érzünk, amivel hihetetlen, hogy mit meg nem lehet csinálni. Kellemesen ötvözi a bőr és a textil pozitív tulajdonságait, sok helyen láttam, hogy "vegán bőr"-nek nevezik.
A KRAFT PAPÍR:
Varrhatjuk géppel és kézzel is. Ha sok réteget varrunk együtt akkor válasszunk kicsit vastagabb varrógép tűt. Hasonlóan mint a bőrnél a varrásunkat nem érdemes visszabontani és javítani, mert a kraft papírban a tű ütötte lyukak megmaradnak. Próbáljunk meg elsőre tökéleteset alkotni. A varrások elején és végén, az elerősítéseknél ne varrjunk vissza túl hosszan és sokszor, hogy a sok egymás mellé kerülő tű leszúrásból adódóan nehogy elszakadj…

Névjegykártya tartó "L" alakú fém kerettel - Business card holder with "L" shape metal purse frame

Új helyen vagyunk már jó pár hete és még mindig csak szokjuk az alkotós termet. Még sok minden dobozban van, mindent keresgélni kell és nem onnan jön a fény mint eddig, máshogy vannak az asztalok és úgy egyébként is .. meg kell szokni az újat, na. Talán ezért egy egyszerű darabbal indítjuk a blogolást is, kicsit bele kell melegedni a varrásba. De amilyen egyszerűek olyan nagyszerűek ezek a kis cuki névjegykártya tartók.


Kész méret: 10,5 x 6,5 cm

Szükséges alapanyagok, kellékek, eszközök:

fő anyag 14,5 x 12 cmbélés 14,5 x 12 cmS320 merevítő közbélés 14,5 x 12 cmL alakú tárca keret 6,5 x 10,5 cmpamut szalagokfém figurás medálokszerelőkarika


1. Vasaljuk be a közbéléssel a fő anyagot.


2. Varrjuk fel a kiválasztott pamut szalagokat a fő anyagra.


3. Hajtsuk félbe a fő anyagot és 5 mm-es varrásszélességgel varrjuk össze a rövid oldalt. A bélésen ugyanígy készítsük el ezt a varrás vonalat.

4. Vágjunk le a varrásszélességből, 2-3 mm maradjon.


5. Helyezzük a keretet a fő anyag fonákjára, a vágott széle…

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Ékszer készítés otthon, egyszerüen

Írtam már itt a blogon arról, hogyan kell az üveglencsés ékszereket elkészíteni, de arra gondoltam, hogy egy fotókkal kiegészített elkészítési leírást jobban szeret majd mindenki :)
A FAB Textil webshop-ban minden alapanyagot meg tudtok vásárolni, a medáltól, a ragasztón, a lencsén, a láncon keresztül a papír alapig és még azon is túl :) Sokféle méret, forma és szín közül lehet válogatni.
Ezt a nyakláncot készítjük most el:

Szükséges alapanyagok és kellékek:
- fém medál alap - üveglencse - papír alap - Judi Kins Diamond Glaze üveg ragasztó - pillanatragasztó - olló - papírtörlő

Az elkészítés menete:
1. A lencse méretének megfelelően vágd ki a papír alapot.

2. Az asztalra egy újság lapot terítek és arra egy konyhai papír törlőt (az nem jó ha több réteg van az asztalon, mert ha túl puha a felület akkor beszorulhat a levegő a lencse alá, ami a kész ékszeren fényes foltként jelenik majd meg).
A kivágott papír alapra középre teszek egy nagyobb adag üveg ragasztót (3-4 csepp egy 30 mm-es minta esetén) és…

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

'Pastel roses' átvetős táska szabásminta és elkészítési leírás ~*~ 'Pastel roses' crossbody bag free pattern & tutorial

Jó pár hete készleten van már az állítható hosszúságú bőr táska pántunk amivel könnyed átvetős táskákat készíthetünk. Már nagyon nagyon spóroltunk az időnkkel, hogy végre valahára elkészíthessük az első saját darabunkat.
Ez a kis tünemény született:

Kész mérete: 20 x 25 x 7 cm
A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.
Szükséges alapanyagok, kellékek: 1 db fő anyag,1 db bélés,1 db S320 merevítő közbélés,1 db bevarrható közbélés,2 db 5x6 cm fő anyag,2 db 5x6 cm közbélés2 db 4x8 cm fő anyag kiegészítő,2 db 2x23 cm fő anyag kiegészítő,2 db 4 x 30 cm bélés,1 db min. 22 cm-es cipzár2 db 2 cm-es antik bronz színű "D" karika,1 db állítható hosszúságú bőr táskafül.
Az elkészítés menete:

1. A webshop-ban a közbéléseknél a termék leírásban részletezett módon vasaljuk fel a közbélést a fő anyagokra.

A 2 db 2 cm-es pántot vasaljuk félbe.


2. Rögzítsük össze a cipzár elejét kézi öltéssel vagy géppel.


3. Varrjuk fel a két pántot a cipzár két oldalára.


4. A 4x8 cm-es pántot félbehajtva varrjuk fel a c…

Kártyatartó tárca - elkészítési leírás *** Card holder tutorial with metal purse frame

Erre a fém keretre talán még hosszabb ideje ácsingóztam már, mint a múltkor említett darabra :) Pont egy hete kaptam kézhez és múlt héten tűkön ültem már, hogy varrhassam. Készen van az első darab és őszintén mondom, nem csalódtam, nem volt nehéz munka. Csodálatosan praktikus kártyatartót lehet vele készíteni:




A tárca kész mérete: 7,5 x 10,5 x 3,5 cm.
A szabásminta ingyenesen letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal.
Szükséges alapanyagok, kellékek:
- 1 db fő anyagkülső rész (9 x 25 cm) - 2 db közbéléskülső rész (7,5 x 23,6 cm)  - 1 db béléskülső rész (9 x 25 cm) - 2 db bélés, kártyatartó rész (17 x 29 cm) - 2 db közbélés, kártyatartó rész (7,5 x 27,6) cm - 7,5 cm-es szögletes, díszes keret - ragasztható hand made fém medál.

Elkészítés menete:
1.Bevasaljuk a külső rész, fő anyag és bélés fonákját a közbélésekkel. A közbélések alkalmazásáról a webshop-ban a termékek alatt található részleteknél találtok részletes információt. Tilda anyaggal dolgoztam, a fő anyagot felvasalható vlies-zel, a b…

Tulipános, 6 zsebes tavaszi/nyári táska elkészítési leírás és ingyenes szabásminta ~*~ Tulip Bag with 6 pocket free pattern and tutorial

A mai blog bejegyzésben egy nagyon egyszerű kis táskát készítünk, ami lehet a tavaszi rohangálós táskánk vagy esetleg a méreteit megváltoztatva lehet akár az idei strand táskánk is.
3 zseb található az elején és 3 darab a hátulján, ami nagyon jól pakolhatóvá teszi.

Kész mérete: 38 x 30 x 10 cm

Szükséges alapanyagok és kellékek:

2 db fő anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bélés anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)4 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 10 cm2 db szövött közbélés - 125 x 2 cm2 db fő anyag - 125 x 4 cm3 cm széle…