Ugrás a fő tartalomra

Pitypangos giga táska - Tutorial

A Bridget Jones naplójában a nyálas öreg muksó - aki Bridget anyjának csapta a szelet - magyarázott valamit egy ékszerről ami 'mindenes', mert jó ilyen alkalomra és olyanra és amolyanra is.

Na, nekem ez a táska a 'mindenes' ha sok cuccom van. Ha a napi csomagjaimat viszem a postára, ha a gyerekekkel megyek el itthonról pár órára vagy ha a strandra mennék ... ha mennék :) Nagy, sok minden elfér benne, de hála a nagy belső zsebeinek a kulcsfontosságú dolgokat, mint pénztárca, mobil és kulcs hamar elő tudom rántani belőle.

A képek színeinek és árnyalatainak összevisszaságáért előre elnézést kérek. A táska majdnem egy napig készült (a fotózás és két gyerek sertepertélések hála), az étkezőben kezdtem, aztán a teraszon folytattam, hol árnyék volt, hol tűzött a nap. A lényeg remélhetőleg látszik :) Ha valaki szeretné elkészíteni és szüksége van a szabásmintára kérem írjon nekem mail-t és küldöm a file-okat: szfekete@gmail.com Ha pedig szebbnél szebb anyagok közül szeretne válogatni: www.fabtextil.hu

Jó munkát hozzá:



A táska kész méretei: 63 cm széles, 40 cm magas. Az alján a téglalap mérete: 37x12,5 cm. Belül 3 zsebe van: 1x25x20 cm, 2x13x16 cm.




Szükséges anyagok:

0,81 m nagy mintás anyag (112 cm széles)

1,3 m szolid mintás anyag (112 cm széles)

1 db mágnes gomb vagy bármilyen nagyobb méretű gomb

Természetesen ha valaki szélesebb szövetet talál akkor nem szükséges ennyi anyag.



A szabásminta 1 cm-es varrásszélességet tartalmaz!


Kiszabandó alkatrészek:




 Fő anyag (nagy mintás anyag):

1 – 2 db külső fő rész

4 – 2 db külső oldal rész

1 db alja rész, mérete: 15,2 x 38,7 cm



Bélés anyag (szolid mintás anyag):

2a – 2 db belső fő rész

2b – 2 db belső zseb (a szabásmintát a szaggatott vonalnál vissza kell hajtani)

3 – 2 db külső íves pánt

4 – 2 db belső oldal rész

5 – 8 db vállpánt

1 db alja rész, mérete: 15,2 x 38,7 cm

1 db átgomboló pánt, mérete: 12,7 x 30,5 cm



Aláragasztás:

Én a belső fő részt és a belső zsebeket kivéve minden alkatrészt felvasalható vlies-szel aláragasztok. Ez vastagságot, puhaságot ad a design textileknek. Ami még fontos, hogy így nem gyűrődik a táska, a vlies nagyon jól ’kirugja’ magát.



A vállpántok közé még merevítő anyagot szoktam befogni, hogy erősebbek legyenek.



1
Az 1-es számú, külső fő rész felső szélén készítsük el a hajtásokat.

2
Az 1-es számú, külső fő rész felső szélére varrjuk fel a 3-as számú külső pántot,

3
majd keskenyen tűzzük le a varrásszélességet.

4
A külső fő részre varrjuk fel a vállpántokat. Figyeljünk a pántok irányára/állására, mert könnyű eltéveszteni ;)



5
Illesszük össze a külső fő rész oldalát és a 4-es számú oldal részt. Az oldalrész lefele szélesedik.

6
Készítsük el a négy oldalvarrást. Nagyon fontos, hogy ne varrjuk teljesen végig, az aljavonal előtt 1-1,5 cm-rel erősítsük el a varrást.

7
Ha megvan a külső rész, akkor jöhet a ’talpa’ a tatyónak. Ezt nehéz elmagyarázni … a külső fő rész alja vonalát a sarkoknál 90 fokbanszétnyitjuk és így illesztjük az alja részhez. A kép magáért beszél.

8
A sarkokat csípjük le, de azért ne nagyon :)


9
A 2b számú belső zsebeket színt színnel szembe fordítom, az egyik háta mögé fogom a bevarrható merevítő anyagot és összevarrom a felső szélt. Ha kész visszafordítom a színére és megtűzöm a varrásvonalat. A belső zsebet ráhelyezem a 2a számú belső fő részre, az alja és oldalrészeket passzítom és nagy öltéssel rögzítem oldalt és alul. Ezután tetszőleges méretű zsebeket lehet kialakítani úgy, hogy összetűzöm a belső zsebet a belső fő részhez. Én középre csináltam egy nagy zsebet a giga pénztárcámnak és két kisebbet oldalra, telefonnak és kulcsoknak. A bevarrható merevítő anyag nagyon hasznos, a zsebek nem esnek össze, van tartásuk.

10
A belső fő részhez illesztem, majd felerősítem a vállpántokat és letűzöm a varrásszélességet.
Most a bélést ugyanúgy össze állítom, mint a külső részt. A fő részre varrom az oldal részeket, alul 1-1,5 cm-t nyitva hagyok, majd rögzítem az alja részt. Nagyon fontos, hogy mikor az alja részt varrjuk körbe akkor az egyik hosszú oldalon középen hagyjunk egy 10-12 cm-es nyílást. Itt fogjuk majd kifordítani a tatyót.

11
Varrjunk egy átgomboló pántot. Tegyük fel a mágnes gombot a pántra is és a fő részre is, majd a pántot rögzítsük a külső fő rész felső varrás vonalához.

12
Helyezzük egyik táskát a másikba … külső rész belülre kerül a belső rész lesz kívül szín színnel szemben van.
13
Most elkezdhetünk gombos tűvel tűzögetni, a táska nyílását körbe, körbe. A táska oldal varrásvonalait passzítsuk, úgy lesz szép. Az a fontos, hogy a pántoknál ne varrjuk végig, 10 cm-t hagyjunk nyitva, nyíllal jelöltem.
14
Nyíllal jelölöm meddig kell varrni és jól látszik, hogy az ívelt vonalaknál a varrásszélességet becsipkedtem.
15
A belső rész alja vonalon hagyott nyíláson keresztül fordítsuk ki a táskát.


16-17
Nézzük meg a pántokat és döntsük el ki kivel van :) és varrjuk össze őket.
Most vasaljuk meg a táska nyílásának a vonalát mindenhol. A pántokon hajtsuk be a varrásszélességet ott ahol nyitva maradt, így könnyebb lesz megtűzni.
18
A táska nyílásának a vonalát tűzzük meg keskenyen. A 18-as képen látszik ahogy összevarrom a nyílást a vállpántokon.


Már csak a belső részen kell összevarrni a nyílást ahol kifordítottuk a tatyót.

Tá-dáám! :)


Ui.: A szabásmintán van egy külső oldal zseb amit én nem varrtam a táskára. Keskeny és hosszú ... nem tudtam mit is tartanék benne.

Megjegyzések

  1. Kedves Szilvi! Nagyon szépen köszönöm a leírást!!!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nagyon szuper táska.Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Klassz a táska, és remek a leírás, köszönöm !

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szívesen!
    Majd ha valaki megcsinálja a táskát szívesen venném a visszajelzéseket, hogy elég részletes-e a leírás. Előre is köszönöm! :))

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikusan jó a táska!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó ez a táska!!! És szerintem érthető a leírás is!!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Erika, pedig nagyon késő volt már tegnap mikor írtam :)

    VálaszTörlés
  8. Én ebbe a táskába annyira beleszerettem még a tavasszal, hogy megrendeltem az angol nyelvű könyvet is miatta.(Kiderült, hogy más nem is igen tetszik benne.)DE az tény, hogy a te leírásoddal könnyebben boldogulok mint a szerzőével. KÖSZÖNÖM!

    VálaszTörlés
  9. Czkriszta, örülök, hogy segíthettem. Tény, hogy nem nehéz megvarrni, de én is bogarásztam a leírást egy darabig. Több kép többet segített volna ;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

Merevítő keretes csavart neszi

Már nagyon régóta izgatta a fantáziámat ez a kis csavart neszesszer és nem is okozott csalódást. Élvezet volt elkészíteni és jól eső érzés ránézni, valahogy nem olyan egyszerű, van benne egy kis csavar ... he he he :)

Kész méret: 14 x 13 (alja átmérő) x 11,5 cm
A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.
Szükséges anyagok és kellékek: 3 féle fő anyag,bélés,közbélés (bevarrható merevítő közbélés, ragasztós szövött közbélés),1 pár 8 x 4 cm-es merevítő keret,1 db min. 25 cm-es cipzár (nem baj ha hosszabb, le lehet vágni belőle)Az elkészítés menete:
1. Szabjuk ki az alkatrészeket a szabásmintán található utasításoknak megfelelően. A fő anyagokat vasaljuk be a ragasztós szövött közbéléssel, majd a fő anyag fonákjához fogva a merevítő közbélést keskenyen (2-3 mm) varrjuk össze őket.


2. Két fő anyag részt (nem a két egyforma mintásat) a képen látható módon szín színnel fordítsunk össze és varrjuk össze őket úgy, hogy a varrás kezdetekor és a varrás végén (a 2. képen mutatom zöld nyíllal) hagyjunk e…

Kompakt tükör díszítés textillel *** Fabric covered compact mirror DIY

Egyszerű, de nagyszerű, textillel díszített kompakt tükröt készítünk ebben a blog bejegyzésben:



A tükör mérete: 7 x 1 cm

Szabásminta letölthető ingyenesen INNEN. Ez a méret akkor lesz jó ha pamutvászonnal és felvasalható vlies-zel dolgozunk. Ha bármi vastagabb (a textil vagy a közbélés) akkor kisebbre kell venni az átmérőket. Amikor a lenvászonnal dolgoztam akkor már 0,5 - 1 mm-rel kisebb kört szabtam.
Szükséges alapanyagok, kellékek:

- díszíthető kompakt tükör, antik bronz vagy nikkel színben,
- textil, 8,5 cm átmérő
- felvasalható vlies, 5,8 cm átmérő
- Gütermann textilragasztó HT2
- karton, 5,8 cm átmérő
- tű, cérna, olló


Elkészítési leírás:

1. Bevasaljuk a textilt a közbélésekkel (egymásra a kettőt). A közbélések alkalmazásáról a webshop-ban a termékek alatt található részleteknél találtok részletes információt. Annyi most a különbség, hogy nem kell olyan sokáig vasalni, elég 5 másodperc, hogy ne nyomja le nagyon laposra a vasaló a vlies-t.

2. Kb. 45 fokos szögben tartva az ollót, nyessük kic…

Házikós tárca - alap darab

Ma érkezett hozzánk egy új termék (a tárca záródását segítő fém rész mágneszárral) és nagyon gyorsak voltunk, már el is készült az első alap darab:



Kész méret: 12 x 12 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.

Szükséges kellékek, eszközök:

fő anyag,bélés,ragasztós, szövött közbélés,1 szett "házikós" fém tárca kellék mágnessel,pici csipkeElkészítési leírás:
1. Szabjuk ki a szükséges darabokat a szabásmintán található utasítás szerint.


2. A közbéléssel vasaljuk be a fő anyagot.


3. A két pánt rövidebb oldalait varrjuk össze.


4. Fordítsuk őket a szín oldalra és az összevarrás vonalát igazítsuk középre, vasaljuk meg.

5. Hajtsuk félbe és keskenyen rögzítsük a szabott szél oldalán.


6. Válasszuk ki azt a fő anyagot ami a tárcánk hátoldala lesz és a felső szélhez varrjuk fel a csipkét, majd a szabásmintán található illesztési pontokhoz igazítva a két kis pántot is.


7. Varrjuk össze a fő anyag oldalát és alját. A bélést varrjuk össze ugyanígy, de ott az alja vonalon hagyjunk nyílást a kiford…

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

Tárca minták 7,5 - 8,5 cm-es íves kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát, a képek feletti linkre kattintva ingyen letöltheted őket pdf formátumban.

Ha bárhol elakadnál a letöltés közben kérlek írj e-mailt: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu
Tárca ötletek következnek a következő 8 és 8,5 cm-es íves kapcsos fém keretekhez:

K_18 Szabásminta letölthető INNEN

K_20_a
A szabásminta később kerül feltöltésre.

K_20_b
Szabásminta letölthető INNEN
K_22 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető.
K_26 Szabásminta letölthető INNEN
K_28
Szabásminta letölthető INNEN
K_32_a
Szabásminta letölthető INNEN

K_32_b
Szabásminta letölthető INNEN

K_36 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető. 
K_38 Szabásminta letölthető INNEN

Fém keretes dobozka ~*~ Little box with metal purse frame

Még ősszel készült ez a cuki kis tároló, amihez a karácsony előtti hajtás miatt csak most sikerült elkészítési leírást összerakni. Mi imádjuk, remélem nektek is tetszik majd :)


Kész mérete: 15 x 14,5 x 7 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.

Szükséges anyagok és kellékek:

fő anyag,kiegészítő fő anyag,bélés,közbélés (bevarrható közbélés, felvasalható vlies)1 db 15 x 8 cm-es fém tárca keret,csipke1 db zsinórvég,gyapjúszál,dupla szerelő karika.
Az elkészítés menete:

1. Szabjuk ki az alkatrészeket a szabásmintán található utasításoknak megfelelően. A fő anyagokat vasaljuk be a felvasalható vlies-zel, majd a fő anyag fonákjához fogva a merevítő közbélést keskenyen (2-3 mm) varrjuk össze őket.


2. Az eleje középrész (kieg. fő anyag) két oldalára varrjuk fel a csipkét.


3. Varrjuk össze az eleje közép és oldalrészeket és tűzzük le keskenyen a varrásvonalat.


4. Varrjuk össze a zseb két oldalát, fordítsuk a színére, vasaljuk meg, majd tűzzük fel a bélésre két oldalt.

5. Varrjuk fel az eleje részt …

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Bankkártya tartó elkészítési leírás - Card holder TUTORIAL

Bizton állíthatom, hogy a műanyag kártya rendező a tavalyi év egyik dobogós terméke a webshop-nak. Így gondolom nem csak nekem tetszik, hogy milyen sokat lehet játszani ezekkel a - mostanában olyan divatos - színes, jópofa mintás anyagokkal. Ha ajándékot tervezünk, igazán személyre szabott, szívhez szóló kártya rendezőt alkothatunk.

Összehangolhatjuk a textil színeit a bőr pánttal és a szabott pánttal:


Ha a minta engedi vagy kívánja akkor díszíthetjük szalaggal, csipkével:

Ha az anyag mintájának mérete megfelel akkor igazítsuk pont az elejére:
Mostanában nagy divat - bár jól is néz ki - a minták körbetűzése (itt az enyém egy nagyon szolid kivitel :)

Ezeknek a kártya rendezőknek a kész mérete: 8,2 x 13 x 3 cm A hátul lévő kis rekeszbe belefér a nem-normális-méretű taj kártya és a forgalmi is.
A szabásmintát INNEN tudjátok letölteni. Nem bonyolult, de a pántok helyét feljelöltem rá, ez segítség lehet.
Szükséges alapanyagok:
- fő anyag, 12,5 x 16,5 cm - bélés_1, 12,5 x 9,5 cm - bélés_2, 12,5 x 13,…