Lamifix / Textillamináló fólia - Elsö felvonás

Kedves Hölgyek, engedjétek meg, hogy bemutassam nektek Vilene Lamifix-et!
Kedves Lamifix, engedd meg, hogy bemutassam a blogom kedves olvasóit!


Őszintén bevallom a kettőnk ismeretsége sem túl régi. Karácsony előtt keresett nálam egy hölgy ilyen textillamináló fóliát, mert karácsonyi anyagból szeretett volna pohár alátéteket csinálni.
Miután megbeszéltük, hogy sajnos nem hallottam még erről az anyagról, gondoltam ez tarthatatlan állapot. Utána néztem, megtaláltam, jó ötletnek tartottam, megrendeltem és már itt is van a boltban. Ez egy áttetsző fényes (gyártanak matt felületűt is) fólia, amit bármilyen textilre felvasalva egy letörölhető, lemosható felületet kapunk. Ily módon impregnálhatunk bármilyen nekünk kedves textilt és gond nélkül alkothatunk belőle, mert a laminált anyag megmunkálása nem igényel semmi különösebb kelléket, varrógép talpat.

Alkalmazása nagyon jól jöhet uzsonnás tatyók, neszeszerek, toll tartók, strand táskák, előkék, pelenkázó alátétek … stb. elkészítésénél.

Alkalmazása:
-          vasaljuk át a textilt, hogy eltávolítsunk minden gyűrődést,
-          a textil színére helyezzük rá a Lamifix-et fényes felével felfelé,
-          a vasalót alacsony hőfokra állítva (gyapjú/selyem) vasaljuk rá a fóliát a textilre;
-         terítsünk a laminálandó felületre egy darab anyagot (én régi, már nem használatos lepedőt szoktam használni) és a hőfokot magasabbra állítva (3-as) enyhe nyomást gyakorolva részenként 8 másodpercig vasaljuk át a felületet újra,
-          vágjuk le a fólia felesleget,
-          hagyjuk kihülni mielőtt munkához látnánk. 

A Vilene honlapján van egy kis videó a használatáról.

Először egy pici darabon próbáljuk meg a laminálást, hogy kitapasztaljuk mit, meddig, mennyire, hogyan … :)

Utókezelés:
-          vegytisztítani, kimosni nem lehet,
-          csak nedves anyaggal letörölve tisztítsuk.

Jöjjön a nagy világból pár ötlet képekkel és természetesen a linkekkel.

Beates bunter Blog










Most egy kis szünet következik és a második felvonásban jövök a saját tapasztalataimmal. Reményeim szerint egy uzsonnás táskát és egy neszeszert készítek a Lamifix segítségével.

Megjegyzések

  1. Hű, de klassz! Máris töröm a fejemet, mit kéne csinálni!!

    VálaszTörlés
  2. Az első vasalásnál is kell anyagot tenni a vasaló alá, nem? Szuperjó!!

    VálaszTörlés
  3. Zsuzsa, az elsőnél tényleg nem kell. Kipróbáltam már egy pici darabon. Nagyon jó :) Ma nekiállok egy uzsonnás tasinak ... majd mesélek :)

    VálaszTörlés
  4. Már én is vettem. Bár felhasználni még nem használtam fel. Én is a Praktikában olvastam először róla. Nekem az a része nem tetszik, hogy nem moshatom ki...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Tulipános, 6 zsebes tavaszi/nyári táska elkészítési leírás és ingyenes szabásminta ~*~ Tulip Bag with 6 pocket free pattern and tutorial

Ovis hátizsák - SK