Ugrás a fő tartalomra

Kapcsos tárca tutorial ~ 8 cm-es szögletes

Új termék csoport kerül a webshop-ba, a Kreatív sarokba. Olyan kisebb, nagyobb csomagokat lehet majd ezentúl vásárolni, amelyek egy tárca vagy táska elkészítéséhez szükséges anyagot, közbélést, kelléket és szabásmintát tartalmaznak.

Egy egyszerű, kisebb darabbal kezdem a sort. Ez a kis tárca lehet aprópénz tartó vagy kulcstartó ha a csomagban található kis szalagot is felhasználjuk az elkészítésekor.


A tárca kész méretei:
Talp szélesség: 8,5 cm
Talp mélység: 4 cm
Magasság: 10 cm

A csomag tartalma:
20x26 cm fő anyag
20x26 cm bélés anyag
25 cm grosgrain szalag
P_no.: 3-as szabásminta

A varrásszélesség 7 mm hacsak a leírásban nem jelzek mást.

A tárca készítésének menete:

1. A szabásmintán található utasításnak megfelelően szabd ki az alkatrészeket.


2. A felvasalható vlies-t helyezd a ragasztós (fényes) felével a fő anyag fonákjára  és vasald rá 3-as fokozaton, 12-14 másodpercen keresztül, nyomást gyakorolva az anyagokra. Javaslom, hogy egy már nem használatos – nem műszálas anyagból készült – párnahuzatot vagy lepedőt teríts a vasaló talpa alá és azon keresztül „ragassz”.

3. Helyezd a merevítő közbélést a fő anyag fonákjára (vlies-zel beragasztott felére) és varrd körbe a két anyagot keskenyen (2 mm-es varrásszélesség).





4. Varrd össze a tárca két oldalát úgy, hogy fentről egy varrásszélességre induljon az első öltés, mutatom a nyíllal.

5. A tárca talpának elkészítéséhez fogd össze a tárca oldalát és a talp részt (zárd a kis lyukat) és rögzítsd 5 mm-es varrásszélességgel.

6. Készítsd el a bélést ugyanígy, megismételve a 4-es és 5-ös pontokat. Ha kulcstartónak szeretnéd használni a tárcát akkor az egyik oldalvarrásba fogd be a félbehajtott grosgrain szalagot.

Fordítsd úgy az elkészült darabokat, hogy a bélésnek kívül legyen a színe, a fő anyagnak belül legyen a színe:

Helyezd egymásba a két darabot:

7. Illeszd egymáshoz a két oldalvarrás legelső öltését és tűzd össze gombostűvel a fő anyag és a bélés felső ívét.


8. Most két varrással készítsd el a felső varrás vonalat. Az oldal varrásszélességet elhajtva (erre semmiképpen ne varrj rá, mert akkor "húzni" fog a tárca oldala ha kifordítod), az oldalvarrás legelső öltésétől indulva varrd végig a felső ívet a másik oldalvarrás kezdő öltéséig. Mutatom a nyilakkal:

A másik oldalon, ugyanígy indulj az oldal varrás felső pontjától, de az egyenes részen középen hagyj ki 5 cm-t. Itt tudod majd kifordítani a tárcát a színére.


9. Az íves részeken vágd le a varrásszélességet. 2-3 mm maradjon.


10. Fordítsd a tárcát a színére a felső részen hagyott 5 cm-es nyíláson át, majd tűzd le keskenyen (1-2 mm) a "halacska száját", a felső ívet. Ezt is két részletben készítsd el. A "száj" két szélén ne tűzd meg, csak a két nyíl között. Kb. 1 cm-t hagyj el a széleken. (Az előbb hagyott 5 cm-es nyílást ezzel a tűzéssel zárd most be)

11. Ha kulcstartót készítesz akkor igazítsd a fő anyag és a bélés oldalvarrását egymáshoz és tökéletesen a fő anyag oldalvarrásában rögzítsd egymáshoz a két részt. Így amikor a kulcsot kiveszed a tárcából nem húzza majd magával a bélést.
12. Most egy nagy levegőt véve elkezdheted a keretbe varrni a tárcát. Készülj fel rá lelkileg, hogy nem 10 perces munka áll előtted :) De persze könnyen gyakorlatot lehet ebben is szerezni.

Jelöld meg a tárca közepét mindkét felső vonalon és nézd ki magadnak a fém keret közepét is. Annak érdekében, hogy tökéletes legyen a szimmetria és hogy pontosan tudjam elosztani a tárca bőségét a kerethez viszonyítva én mindig hozzá öltöm a tárca közepét és két szélét a kerethez és csak aztán varrom végig. Mutatom ezeket a rögzítő öltéseket, illetve, hogy hogyan lehet szépen lezárni a varrást, elrejteni a csomót.

Megcsinálok egy öltést, majd ugyanebbe a két lyukba öltve még egyet. Amikor a tárca színére húztam át a cérnát akkor átfűzöm a tűt az öltések és a fém között (D). Rátekerem kétszer a cérnát a tűre (E), majd lassan - hogy a cérna ne gubancolódjon össze - meghúzom a cérnát, hogy megkapjam a csomót (F). Leszúrom a tűt harmadszor is ugyanabba a lyukba (G), így lehúzva a csomót a fém keretbe. Ha mindent jól csináltunk akkor el kell tűnnie a csomónak (H). Gondolom ezt így nehéz elképzelni, remélem a képek jobban szemléltetik a mozzanatokat.

Majd légy szíves jelezzetek vissza, hogy ez mennyire érthető :) Köszönöm!
A tárca egyik oldalvarrását igazítsd a keret széléhez és itt is rögzítsd őket össze.

13. Amikor rögzítetted a másik oldalát is akkor már nem kell elvágni a cérnát, indulhat a tárca bevarrása a keretbe. Előtte egy kis olló hegyével igazítsd be a tárca szélét a fém keretbe, hogy mindenhol bent legyen teljesen a vájatban és oszlasd el egyenletesen a bőséget. Nem kell megijedni, hogy nem fekszik be a tárca a keretbe simán, ettől a kis plussz bőségtől lesz kedvesen, használhatóan pufi.

Huroköltéssel varrjuk be a tárcát a keretbe, majd ha végig értünk akkor indulhatunk vissza. valahogy így:

A varrásvonalat a belső részen bármennyire igyekszünk nem tudjuk eltüntetni. Én általában olyan cérnát használok ami beleolvad a bélés színébe, de ugyanakkor passzol a fő anyaghoz is. Az is fontos még, hogy mindig a fém keret belső széléhez öltsünk szorosan, így kevésbé feltűnőek az öltéseink. Nekem ez most így sikerült:

Örömteli munkát kívánok hozzá! :)

A tárcát a fent jelölt csomag megvásárlásával egyenlőre (a Tilda anyagok beérkezéséig) 4 féle anyagból lehet megvásárolni és elkészíteni. Így mutatnak majd:

A csomag április 2-től megvásárolható a webshop-ban.

Megjegyzések

  1. köszi, első olvasásra igen érthető tutorial-nak tűnik :-) most már akkor neki merek állni felhasználni a kereteimet, amik hónapok óta lapulnak a fiókban :-)
    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. Kedves Szilvi!

    A leírás tökéletesen érthető. segítségével végre elkészültem az első csatos tárcámmal. Szerintem csinos lett. Köszönöm!
    Kriszta

    VálaszTörlés
  3. Krisztina írta ma, hogy "Annyit még kiegészítésül: a rögzítő varrásokat középen és oldalt férccérnával varrtam, amit aztán kiszedtem a végigvarrás után. Ez is egy járható út."

    Tökéletesen egyetértek, köszönjük! Az íves tárcákat már én is így csináltam :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

Merevítő keretes csavart neszi

Már nagyon régóta izgatta a fantáziámat ez a kis csavart neszesszer és nem is okozott csalódást. Élvezet volt elkészíteni és jól eső érzés ránézni, valahogy nem olyan egyszerű, van benne egy kis csavar ... he he he :)

Kész méret: 14 x 13 (alja átmérő) x 11,5 cm
A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.
Szükséges anyagok és kellékek: 3 féle fő anyag,bélés,közbélés (bevarrható merevítő közbélés, ragasztós szövött közbélés),1 pár 8 x 4 cm-es merevítő keret,1 db min. 25 cm-es cipzár (nem baj ha hosszabb, le lehet vágni belőle)Az elkészítés menete:
1. Szabjuk ki az alkatrészeket a szabásmintán található utasításoknak megfelelően. A fő anyagokat vasaljuk be a ragasztós szövött közbéléssel, majd a fő anyag fonákjához fogva a merevítő közbélést keskenyen (2-3 mm) varrjuk össze őket.


2. Két fő anyag részt (nem a két egyforma mintásat) a képen látható módon szín színnel fordítsunk össze és varrjuk össze őket úgy, hogy a varrás kezdetekor és a varrás végén (a 2. képen mutatom zöld nyíllal) hagyjunk e…

Házikós tárca - alap darab

Ma érkezett hozzánk egy új termék (a tárca záródását segítő fém rész mágneszárral) és nagyon gyorsak voltunk, már el is készült az első alap darab:



Kész méret: 12 x 12 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.

Szükséges kellékek, eszközök:

fő anyag,bélés,ragasztós, szövött közbélés,1 szett "házikós" fém tárca kellék mágnessel,pici csipkeElkészítési leírás:
1. Szabjuk ki a szükséges darabokat a szabásmintán található utasítás szerint.


2. A közbéléssel vasaljuk be a fő anyagot.


3. A két pánt rövidebb oldalait varrjuk össze.


4. Fordítsuk őket a szín oldalra és az összevarrás vonalát igazítsuk középre, vasaljuk meg.

5. Hajtsuk félbe és keskenyen rögzítsük a szabott szél oldalán.


6. Válasszuk ki azt a fő anyagot ami a tárcánk hátoldala lesz és a felső szélhez varrjuk fel a csipkét, majd a szabásmintán található illesztési pontokhoz igazítva a két kis pántot is.


7. Varrjuk össze a fő anyag oldalát és alját. A bélést varrjuk össze ugyanígy, de ott az alja vonalon hagyjunk nyílást a kiford…

Kompakt tükör díszítés textillel *** Fabric covered compact mirror DIY

Egyszerű, de nagyszerű, textillel díszített kompakt tükröt készítünk ebben a blog bejegyzésben:



A tükör mérete: 7 x 1 cm

Szabásminta letölthető ingyenesen INNEN. Ez a méret akkor lesz jó ha pamutvászonnal és felvasalható vlies-zel dolgozunk. Ha bármi vastagabb (a textil vagy a közbélés) akkor kisebbre kell venni az átmérőket. Amikor a lenvászonnal dolgoztam akkor már 0,5 - 1 mm-rel kisebb kört szabtam.
Szükséges alapanyagok, kellékek:

- díszíthető kompakt tükör, antik bronz vagy nikkel színben,
- textil, 8,5 cm átmérő
- felvasalható vlies, 5,8 cm átmérő
- Gütermann textilragasztó HT2
- karton, 5,8 cm átmérő
- tű, cérna, olló


Elkészítési leírás:

1. Bevasaljuk a textilt a közbélésekkel (egymásra a kettőt). A közbélések alkalmazásáról a webshop-ban a termékek alatt található részleteknél találtok részletes információt. Annyi most a különbség, hogy nem kell olyan sokáig vasalni, elég 5 másodperc, hogy ne nyomja le nagyon laposra a vasaló a vlies-t.

2. Kb. 45 fokos szögben tartva az ollót, nyessük kic…

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

Tárca minták 7,5 - 8,5 cm-es íves kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát, a képek feletti linkre kattintva ingyen letöltheted őket pdf formátumban.

Ha bárhol elakadnál a letöltés közben kérlek írj e-mailt: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu
Tárca ötletek következnek a következő 8 és 8,5 cm-es íves kapcsos fém keretekhez:

K_18 Szabásminta letölthető INNEN

K_20_a
A szabásminta később kerül feltöltésre.

K_20_b
Szabásminta letölthető INNEN
K_22 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető.
K_26 Szabásminta letölthető INNEN
K_28
Szabásminta letölthető INNEN
K_32_a
Szabásminta letölthető INNEN

K_32_b
Szabásminta letölthető INNEN

K_36 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető. 
K_38 Szabásminta letölthető INNEN

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Fém keretes dobozka ~*~ Little box with metal purse frame

Még ősszel készült ez a cuki kis tároló, amihez a karácsony előtti hajtás miatt csak most sikerült elkészítési leírást összerakni. Mi imádjuk, remélem nektek is tetszik majd :)


Kész mérete: 15 x 14,5 x 7 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.

Szükséges anyagok és kellékek:

fő anyag,kiegészítő fő anyag,bélés,közbélés (bevarrható közbélés, felvasalható vlies)1 db 15 x 8 cm-es fém tárca keret,csipke1 db zsinórvég,gyapjúszál,dupla szerelő karika.
Az elkészítés menete:

1. Szabjuk ki az alkatrészeket a szabásmintán található utasításoknak megfelelően. A fő anyagokat vasaljuk be a felvasalható vlies-zel, majd a fő anyag fonákjához fogva a merevítő közbélést keskenyen (2-3 mm) varrjuk össze őket.


2. Az eleje középrész (kieg. fő anyag) két oldalára varrjuk fel a csipkét.


3. Varrjuk össze az eleje közép és oldalrészeket és tűzzük le keskenyen a varrásvonalat.


4. Varrjuk össze a zseb két oldalát, fordítsuk a színére, vasaljuk meg, majd tűzzük fel a bélésre két oldalt.

5. Varrjuk fel az eleje részt …

Zsebkendő tartó doboz ötletek ~*~ Tissue box cover ideas

A tegnapi blog bejegyzés után ma reggel a Pinterest olyan szuper ötleteket dobott, hogy muszáj volt ebből is kigyűjteni párat. Ezekhez az ötletekhez is filc anyagot, közbéléseket, szalagokat és pamut-len vásznakat találtok nálunk a webshop-ban.

forrás: quiltme

forrás: pinimg


forrás: pinterest


forrás: qoo10


forrás: honeyfelt

forrás: etsy

forrás:com2filles

forrás: taobao

forrás: