Ugrás a fő tartalomra

Tutorial 10 cm-es íves tárcához + egy kis nyafogás

Lelkemre mondom, egy hete tervezem, hogy varrok kicsit és csinálok még tárca csomagokat a Kreatív Sarokba, de hol bejön egy csomó megrendelés, hol elúszik a lakás, hol lebetegednek a fiúk, hol megőrülnek (értitek, hogy értem ;) és csak tolom napról napra a kedvenc időtöltésemet.

Tegnap volt egy nyugodt délutánunk és amíg a srácok az apukájukkal játszottak én végre alkothattam kicsit. Gondoltam ma folytatom, de miután hintázás közben (nem én, hanem ők hintáztak :) kánonban hallgattam végig, hogy kjashfláahgfáalgfjaájgaéfjghéaj .... :D egyik sztori: Körmöspálcás mellett mekkora erdő tűz volt, de szerencsére jött egy nagy zuhé és különben is Sam tűzoltó hogyan oldotta meg a problémát, a másik sztori: hogy a tóba hogyan esett bele valami és azt hogyan pecázta ki valaki ... ez egy kicsit zavaros volt. Aztán befutottam az ebédet előkészíteni, mert grilleztünk a fiúk nagy örömére, aztán kifutottam, mert meg kellett néznem egy bodobácsot, hogy mászik Marci kezén, aztán a kerítésen, aztán megállt a mosógép, aztán kiborult a gyümölcslé a teraszon, aztán ráléptem véletlenül egy csigára (a konyhában!! és nem magától vetődött arra) amiből kisebb fajta botrány lett ... és elgondolkoztam, hogy a bánatba fogok én tutorialt írni, fotókat szerkeszteni és egyáltalán gondolkodni és fogalmazni. No, ez nem nagy ész munka tudom én, de olyan jó lenne nyugiban megcsinálni. Ez van, most elkezdem, aztán ha kellek kint akkor megyek, aztán visszaülök pár mondat erejéig, aztán sütünk, eszünk, aztán ha lefekszenek jövök megint ... őrület :) Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy a kinti játékból, sütögetésből be- beszaladnak és teszik be nekem a CD-ket a lejátszóba. Van szerencsém hol egy Gothic Metal számot, hol egy Ghymes dalt meghallgatni :)

No ennyi volt a nyafogás része :) Tudom, hogy sosem lesz ez másképp, így kell megoldani mindent és jó lenne ha már ehhez hozzászoknék és nem toporognék mindig ugyanott, hogy de mikor lesz már nekem egy kis IDŐM?!?

Tegnap ez a kis tárca készült el elsőnek:


Amióta megérkezett ez a fém tárca keret, nagyon izgatta a fantáziámat. Jó testes darab, súlya is van a többihez képest:

A másik nagy kedvencem ami nagyon szeretett volna már "lenni valami" ez a poplin anyag:


Annyira tetszik az elkészült darab, hogy meg is tartom magamnak :) Sőt! Délután készül hozzá egy TAJ kártya, lakcím kártya és minden más kártya tartó.

Az elkészítése nem különbözik sokat a 8 cm-es lapos kapcsos kis tárcáétól. A különbség lényegében annyi, hogy mivel ez irányított mintás anyag, így az alján szabni kell, hogy mindkét oldalán "jól" álljanak a zászlók, bélyegek. A másik pedig, hogy a bélésen nem fent a halacska száján hagytam nyílást a kifordításhoz hanem lent. Ez véletlen volt és jobb ha fent hagyjuk a nyílást, mert akkor ugye a kész tárcán minden varrásvonal szépen eldolgozott, mivel a halacska szája a fém keretben lapul.

Varrásszélesség 7 mm.



1. lépésként egy vasaló segítségével a fő anyag fonákjára ragasztom az S320-as közbélést, majd erre rá a felvasalható vlies-t. A ragasztás folyamatát és a paramétereket a termékeknél megtaláljátok ITT és ITT.



2. lépésként összevarrom a fő anyagból a tárca alja vonalát, majd a varrásszélességeket keskenyen letűzöm. A fonákoldalhoz fogom a bevarrható merevítő közbélést és az anyag széleken keskenyen tűzve, összevarrom a fő anyaggal.
3. lépés hogy összevarrom a tárca oldalát úgy, hogy fent az anyag szélétől egy varrásszélességnyi távolságra indulok. Majd megvarrom lent a két kis csücsköt (első képen nyíl mutatja), hogy a tárca megálljon a lábán és levágok belőle annyit, hogy kb. 5 mm maradjon, mint varrásszélesség (alsó kép).


4. lépés hogy a bélést is összeállítom, azzal a különbséggel, hogy az alja vonalon hagyok egy kis nyílást, kb. 5-6 cm, amin majd a színére fordítom a tárcát. A nyílást át lehet tenni fentre a halacska szájára is.
5. lépésként a bélést kifordítom és a belehelyezem a fő anyagból készült tárcába (szín színnel szemben). A bélés és a fő anyagból készült tárca oldalvarrásának felső öltéseit milliméter pontossággal illesztem, majd összegombostűzöm a halacska száját.


Nagyon fontos, hogy két részletben varrjuk össze a felső ívet. A varrásszélességeket mindig elhajtva oldalvarrástól oldalvarrásig varrunk, elerősítünk. Ha készen vagyunk, nézzük meg, hogy tiszta a varrásunk, nem csíptük be a varrásszélességet, pont az oldalvarrásokig öltöttünk. Ha minden rendben van akkor a varrsászélességből vágjunk le, hogy kb. 3 mm maradjon.


6. lépésként fordítsuk a színére a bélésen hagyott nyíláson a tárcát, vasaljuk meg az éleket, majd tűzzük le keskenyen a felső ívet.


Utolsó lépés hogy a tárcát a fém keretbe rögzítsük kézi öltésekkel. Ennek lényegét és a cérna elvarrás rejtelmeit a kis tárca 12-es pontjánál leírtam. Először kijelölöm a tárca közepét és ezt a pontot rögzítem a fém keret közepéhez. Majd a bal szélét is rögzítem a fém keret széléhez. Jobbról kezdem el bevarrni, és mivel a főbb pontokon rögzítve van a tárca és a keret, nem fog elcsúszni, szépen illeszkedik a nútba az anyag. Amikor a rögzítő öltésekhez érek kibontom azokat és eltávolítom a cérna darabokat.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

Merevítő keretes csavart neszi

Már nagyon régóta izgatta a fantáziámat ez a kis csavart neszesszer és nem is okozott csalódást. Élvezet volt elkészíteni és jól eső érzés ránézni, valahogy nem olyan egyszerű, van benne egy kis csavar ... he he he :)

Kész méret: 14 x 13 (alja átmérő) x 11,5 cm
A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.
Szükséges anyagok és kellékek: 3 féle fő anyag,bélés,közbélés (bevarrható merevítő közbélés, ragasztós szövött közbélés),1 pár 8 x 4 cm-es merevítő keret,1 db min. 25 cm-es cipzár (nem baj ha hosszabb, le lehet vágni belőle)Az elkészítés menete:
1. Szabjuk ki az alkatrészeket a szabásmintán található utasításoknak megfelelően. A fő anyagokat vasaljuk be a ragasztós szövött közbéléssel, majd a fő anyag fonákjához fogva a merevítő közbélést keskenyen (2-3 mm) varrjuk össze őket.


2. Két fő anyag részt (nem a két egyforma mintásat) a képen látható módon szín színnel fordítsunk össze és varrjuk össze őket úgy, hogy a varrás kezdetekor és a varrás végén (a 2. képen mutatom zöld nyíllal) hagyjunk e…

Házikós tárca - alap darab

Ma érkezett hozzánk egy új termék (a tárca záródását segítő fém rész mágneszárral) és nagyon gyorsak voltunk, már el is készült az első alap darab:



Kész méret: 12 x 12 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.

Szükséges kellékek, eszközök:

fő anyag,bélés,ragasztós, szövött közbélés,1 szett "házikós" fém tárca kellék mágnessel,pici csipkeElkészítési leírás:
1. Szabjuk ki a szükséges darabokat a szabásmintán található utasítás szerint.


2. A közbéléssel vasaljuk be a fő anyagot.


3. A két pánt rövidebb oldalait varrjuk össze.


4. Fordítsuk őket a szín oldalra és az összevarrás vonalát igazítsuk középre, vasaljuk meg.

5. Hajtsuk félbe és keskenyen rögzítsük a szabott szél oldalán.


6. Válasszuk ki azt a fő anyagot ami a tárcánk hátoldala lesz és a felső szélhez varrjuk fel a csipkét, majd a szabásmintán található illesztési pontokhoz igazítva a két kis pántot is.


7. Varrjuk össze a fő anyag oldalát és alját. A bélést varrjuk össze ugyanígy, de ott az alja vonalon hagyjunk nyílást a kiford…

Kompakt tükör díszítés textillel *** Fabric covered compact mirror DIY

Egyszerű, de nagyszerű, textillel díszített kompakt tükröt készítünk ebben a blog bejegyzésben:



A tükör mérete: 7 x 1 cm

Szabásminta letölthető ingyenesen INNEN. Ez a méret akkor lesz jó ha pamutvászonnal és felvasalható vlies-zel dolgozunk. Ha bármi vastagabb (a textil vagy a közbélés) akkor kisebbre kell venni az átmérőket. Amikor a lenvászonnal dolgoztam akkor már 0,5 - 1 mm-rel kisebb kört szabtam.
Szükséges alapanyagok, kellékek:

- díszíthető kompakt tükör, antik bronz vagy nikkel színben,
- textil, 8,5 cm átmérő
- felvasalható vlies, 5,8 cm átmérő
- Gütermann textilragasztó HT2
- karton, 5,8 cm átmérő
- tű, cérna, olló


Elkészítési leírás:

1. Bevasaljuk a textilt a közbélésekkel (egymásra a kettőt). A közbélések alkalmazásáról a webshop-ban a termékek alatt található részleteknél találtok részletes információt. Annyi most a különbség, hogy nem kell olyan sokáig vasalni, elég 5 másodperc, hogy ne nyomja le nagyon laposra a vasaló a vlies-t.

2. Kb. 45 fokos szögben tartva az ollót, nyessük kic…

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

Tárca minták 7,5 - 8,5 cm-es íves kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát, a képek feletti linkre kattintva ingyen letöltheted őket pdf formátumban.

Ha bárhol elakadnál a letöltés közben kérlek írj e-mailt: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu
Tárca ötletek következnek a következő 8 és 8,5 cm-es íves kapcsos fém keretekhez:

K_18 Szabásminta letölthető INNEN

K_20_a
A szabásminta később kerül feltöltésre.

K_20_b
Szabásminta letölthető INNEN
K_22 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető.
K_26 Szabásminta letölthető INNEN
K_28
Szabásminta letölthető INNEN
K_32_a
Szabásminta letölthető INNEN

K_32_b
Szabásminta letölthető INNEN

K_36 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető. 
K_38 Szabásminta letölthető INNEN

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Fém keretes dobozka ~*~ Little box with metal purse frame

Még ősszel készült ez a cuki kis tároló, amihez a karácsony előtti hajtás miatt csak most sikerült elkészítési leírást összerakni. Mi imádjuk, remélem nektek is tetszik majd :)


Kész mérete: 15 x 14,5 x 7 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.

Szükséges anyagok és kellékek:

fő anyag,kiegészítő fő anyag,bélés,közbélés (bevarrható közbélés, felvasalható vlies)1 db 15 x 8 cm-es fém tárca keret,csipke1 db zsinórvég,gyapjúszál,dupla szerelő karika.
Az elkészítés menete:

1. Szabjuk ki az alkatrészeket a szabásmintán található utasításoknak megfelelően. A fő anyagokat vasaljuk be a felvasalható vlies-zel, majd a fő anyag fonákjához fogva a merevítő közbélést keskenyen (2-3 mm) varrjuk össze őket.


2. Az eleje középrész (kieg. fő anyag) két oldalára varrjuk fel a csipkét.


3. Varrjuk össze az eleje közép és oldalrészeket és tűzzük le keskenyen a varrásvonalat.


4. Varrjuk össze a zseb két oldalát, fordítsuk a színére, vasaljuk meg, majd tűzzük fel a bélésre két oldalt.

5. Varrjuk fel az eleje részt …

Zsebkendő tartó doboz ötletek ~*~ Tissue box cover ideas

A tegnapi blog bejegyzés után ma reggel a Pinterest olyan szuper ötleteket dobott, hogy muszáj volt ebből is kigyűjteni párat. Ezekhez az ötletekhez is filc anyagot, közbéléseket, szalagokat és pamut-len vásznakat találtok nálunk a webshop-ban.

forrás: quiltme

forrás: pinimg


forrás: pinterest


forrás: qoo10


forrás: honeyfelt

forrás: etsy

forrás:com2filles

forrás: taobao

forrás: