Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.

Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).


Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).

Szükséges alkatrészek:

- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm)
- 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb)
- 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm)
- 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)


Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedje azt a rész ahova a zsebet tervezed. Vasald be a zsebpántot is és vasald félbe.

A bélésre vasalt közbélésre azért van szükség, hogy merevítse a bélést, szebben álljon a zseb és hogy ha majd felvágjuk a zseb nyílást akkor ne foszlódjon (így kell ezt írni?!?) a textil.



2. Rajzold be a zseb helyét (nálam ez a 18 x 2 cm) a bélésre vasalt közbélésre. Jelöld be a zsebpánton a varrás vonalát: 2 cm-re a hajtott éltől, 18 cm hosszan. Mindkét oldalon egyformán hagyj el a zsebpánt végeken.


3. Jelöld át a zseb vonalának kezdő és végpontját a bélés szín oldalára és erre a vonalra varrd fel a zsebpántot. A varrás pontosan 18 cm legyen. Gondosan erősítsünk el a varrás kezdetén és végén.



4. Illeszd az egyik zseblapot a zsebpánt széléhez a képen látható módon. A jelöléstől (az előző varrásvonaltól) pontosan 2 cm-re varrjuk fel, megint pontosan 18 cm hosszan, a varrás elején és végén elerősítve. A két varrásvonal párhuzamos legyen és a kezdő és végpontjuk egy vonalba essen.
  


5. Helyezzük a másik zseblapot a felvarrt zsebpántra és varrjuk fel a másik oldalról pontosan az első varrásunk (amivel a zsebpántot varrtuk fel) vonalában.



6. Most felvágjuk a zseb nyílást. Előtte ellenőrizzük a méreteket, varrásvonalakat, mert a felvágás után már nem igazán tudjuk javítani. Használjunk jó, éles ollót.




7. Fordítsunk a bélés fonákjára minden pántot és zseblapot:



8. Mielőtt levarrjuk a széleket igazítsuk meg a zsebpántot és a zseblapokat.



9. A kis sarkat kell levarrni többszörösen oda és vissza.


Nálam az a gyakorlat, hogy először levarrom egyszer, erősítés nélkül. Megnézem a színéről, hogy szép-e, derékszögben áll-e a sarok és ha jó, akkor varrom át többször, elerősítve. Ha nem szép akkor bontom, igazítom és újra próbálkozok.



10. Most varrjuk össze a zseblapokat.


Ha egy méretben szabtuk a zseblapokat akkor most az egyik kicsit feljebb ér, elvileg 2 cm-rel. Én nem szoktam előre számolgatni a zseblapok hosszát, egy méretben szabom őket (kicsit nagyobbat mint amit tervezek) és ilyenkor szoktam méretre vágni őket.


Készen vagyunk:


Remélem tetszett :) Ha van kedved írj hozzászólást, köszönöm!

Megjegyzések

  1. Tökéletes. Most ugrott be, hogy így tanították ezelőtt is, és én ezt hogy elfelejtettem. :) Köszönöm az emlékeztetőt, és biztos, hogy ez alapján meg tudja csinálni mindenki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Leellenőriztem magam, a pontos megnevezéseket nézegettem és jót mosolyogtam mikor láttam a metszetrajzokat ... régi szép emlékek :)

      Törlés
  2. Örülök, hogy megtaláltam a leírásodat! Elfelejtettem, hogyan mértük ki a zseb-pánt helyét, ill. hogyan készítettük. Most már menni fog. Köszönöm!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Tulipános, 6 zsebes tavaszi/nyári táska elkészítési leírás és ingyenes szabásminta ~*~ Tulip Bag with 6 pocket free pattern and tutorial

Ovis hátizsák - SK