Ugrás a fő tartalomra

Halacska tárca fém kerettel *~* Fish purse with metal frame

Hétről hétre egyre több hétvégénkre kerül varrós program, gondolom nálatok is gyűlnek az idei programok. Szeretnénk igazán kerekké tenni a készülődést egy stílusos evőeszköz tartóval :)



Kész méret: 23 x 13 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.

Szükséges eszközök és kellékek:

Elkészítési leírás:

1. Szabjunk ki a merevítő közbélésből két akkora darabot amire kényelmesen elfér a teljes halacska.


2. Ne kövessük el azt a hibát, amit én elkövettem, hogy levágunk a merevítő közbélésből. A következő képen látszik, hogy csak akkora darab közbélést hagytam amire a halacska testét készítettem el. Hagyjunk el a merevítő közbélés jobb oldaláról annyit, hogy a halacska feje kényelmesen elférjen és oda varrjuk fel az első anyagdarabunkat keskenyen (a másik felén a farokuszonynak is legyen még merevítő közbélés). Majd szabjuk meg ferdén a felvarrt anyagot.

Érdemes papírból vágni egy sablont és ahhoz igazítani minden anyag cikket így szép egyenletes lesz a munkánk és a két oldal is szimmetrikus lesz. Nem úgy mint az enyém :D


3. A ferdén megszabott részhez illesszünk egy másik anyag darabot és varrjuk őket össze. Mielőtt varrunk mindig fordítsuk át az új anyag darabot, hogy meggyőződjünk róla hogy kitölti azt a részt ahova szánjuk, nehogy rövidebb legyen lent vagy fent.


4. Ha felvarrtuk, fordítsuk át a helyére, vasaljuk meg és vágjuk le ferdén. Jöhet a következő anyag darab.






5. Tegyük rá a halacska sablont időnként az összevarrt anyagokra, hogy tudjuk mikor elég nagy a méret. A halacska testének kell kijönnie ebből az összevarrt darabból.


6. Mivel az elején lenyisszantottam a merevítő közbélésből, itt kellett mindegyik darabhoz két oldalt hozzávarrnom egy-egy darab merevítő közbélést. Ha ti meghagytátok az első képen mutatott nagyobb méretet akkor a tiétek pont jó.

A szabásmintáról át kell rajzolni az összevarrt anyag darabra, hogy mettől meddig ér a halacska teste és pont a berajzolt vonalakon kell felvarrni mindkét végére egy-egy darab anyagot, az egyik lesz a feje a másik a farokuszonya.


7. Kicsit már leigazítottam, hogy ne legyen olyan cifra.


8. Varrjuk ki a hátúszóját. Szabjunk egy dupla akkora anyag darabot és egy fele ekkora vlies-t.


Hajtsuk félbe az anyagot.


Varrjuk körbe a mintát.


Vágjunk le a varrásszélességből.


Fordítsuk a színére, vasaljuk meg.


Igazítsuk le a minta alapján.


9. A szabásminta alapján (amire rárajzoltuk a 7 mm-es varrásszélességet is) vágjuk ki a halacskát, ugyanekkora méretben a 2 db bélést is.

Az egyik oldalra varrjuk fel keskenyen a hátúszót.

A nyilak mutatják, hogy ezeknek a varrásvonalaknak passzolniuk kell a szabásmintához, hogy a halacska test mérete tökéletes legyen.

Most hímezzünk szemet vagy varrjuk fel a pici gyöngyöket.


10. Varrjuk össze a két fő anyagot úgy, hogy a halacska fejénél lévő varrásvonalnál kezdődjön a varrásvonalunk és a másik oldalon ugyanennél a varrásvonalnál legyen a vége (zöld nyilak).

Jelöljük át ezt a varrásvonalat a bélésre és varrjuk össze úgy mint a fő anyagot, de az egyik egyenesebb vonalon hagyjunk egy nyílást a kifordításhoz (kék nyíl).


11. Most tegyük rá a fém tárca keretet a halacska fej részére, a két végét a keretnek igazítsuk a varrás vonalunk két végéhez (zöld nyilak) és a keret külső ívét rajzoljuk fel a közbélésre.


A bélést és a fő anyagot színt színnel szemben helyezzük egymásba.


12. Varrjuk össze a halacska száját két részletben úgy, hogy a varrásszélességekre ne varrjunk rá azokat mindig hajtsuk el.


Vágjuk le a varrásszélességekből.


Fordítsuk a színére a tárcát a bélésen hagyott nyíláson keresztül, igazítsuk meg mindenhol, ha rendben van akkor bevarrhatjuk a nyílást. Vasaljuk meg.


13. Illesszük a fém tárca keretet a halacska szájához és készítsünk egy rögzítő öltést középre. Ezt majd szedjük ki ha a bevarrásnál ide érünk.

Sima hímző fonalat (perle) használok, egy szállal.


Kezdjük el bevarrni a tárcát a fém keretbe.


Ha átértünk a másik oldalra akkor indulhatunk vissza.


Belülről így néz ki.


Ha az legelső képen látható módon szeretnénk díszíteni a halacska testét, akkor varrjunk össze textil csíkokat:


.. és vagy így szabjuk ...



... vagy pedig így ...




Reméljük tetszett a bejegyzés :)
Ha van kedved írj hozzászólást, annak mi mindig nagyon örülünk!
Köszönjük, hogy itt jártál!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

Pénztárca lapos kapcsos kerettel ~*~ Wallet with a flat lock

Ebben a blog bejegyzésben egy praktikus "2 in 1" tárcát fogunk készíteni: kártya rendező és pénztárca egyben. 12 kártya fér el benne, bőven van hely két oldalt a papírpénznek akár teljes szélességben és középen található a cipzáros zseb a fémpénznek. Elkészítése nem lesz nehéz. Ne féljünk erősebb közbélést választani a külső anyaghoz, fontos, hogy jó tartása legyen a tárcának.


Kész méret: 19,5 x 10,5 cm
Szükséges anyagok, kellékek: fő anyag: tárca külső része: - 1 db 19 x 21,5 cm (ezt két féle anyagból szabtam), oldalrész - 2 db 8,5 x 15,5 cm, szegő pánt - 2 db 4 x 21 cmbélés: belső zsebes (hajtogatós) rész - 1 db 19 x 88 cm, cipzáros zseb - 2 db 15,5 x 15,5 cm, oldalrész - 2 db 8,5 x 15,5 cmközbélést a tárca külső részébe vasaltam, először S320-as merevítő közbélést, erre felvasalható vlies-t és a biztonság kedvéért bevarrható merevítő közbélést is varrtam hozzá :)1 db 19 cm-es csavaros fém tárca keret

Elkészítési leírás:


1. Bevasaljuk a közbéléssel a tárca külső oldalát, majd a…

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

Ékszer készítés otthon, egyszerüen

Írtam már itt a blogon arról, hogyan kell az üveglencsés ékszereket elkészíteni, de arra gondoltam, hogy egy fotókkal kiegészített elkészítési leírást jobban szeret majd mindenki :)
A FAB Textil webshop-ban minden alapanyagot meg tudtok vásárolni, a medáltól, a ragasztón, a lencsén, a láncon keresztül a papír alapig és még azon is túl :) Sokféle méret, forma és szín közül lehet válogatni.
Ezt a nyakláncot készítjük most el:

Szükséges alapanyagok és kellékek:
- fém medál alap - üveglencse - papír alap - Judi Kins Diamond Glaze üveg ragasztó - pillanatragasztó - olló - papírtörlő

Az elkészítés menete:
1. A lencse méretének megfelelően vágd ki a papír alapot.

2. Az asztalra egy újság lapot terítek és arra egy konyhai papír törlőt (az nem jó ha több réteg van az asztalon, mert ha túl puha a felület akkor beszorulhat a levegő a lencse alá, ami a kész ékszeren fényes foltként jelenik majd meg).
A kivágott papír alapra középre teszek egy nagyobb adag üveg ragasztót (3-4 csepp egy 30 mm-es minta esetén) és…

Tulipános, 6 zsebes tavaszi/nyári táska elkészítési leírás és ingyenes szabásminta ~*~ Tulip Bag with 6 pocket free pattern and tutorial

A mai blog bejegyzésben egy nagyon egyszerű kis táskát készítünk, ami lehet a tavaszi rohangálós táskánk vagy esetleg a méreteit megváltoztatva lehet akár az idei strand táskánk is.
3 zseb található az elején és 3 darab a hátulján, ami nagyon jól pakolhatóvá teszi.

Kész mérete: 38 x 30 x 10 cm

Szükséges alapanyagok és kellékek:

2 db fő anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bélés anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)4 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 10 cm2 db szövött közbélés - 125 x 2 cm2 db fő anyag - 125 x 4 cm3 cm széle…

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Csomózott viaszolt pamut zsinór karkötö

Ezt a csomózós technikát még a Művészbejáró hobby boltban sajátítottam el, ahol nagyon kedvesen és segítőkészen magyarázták el nekem, hogy hogyan és mit kell csinálnom. Mostanra megérkeztek a webshop-ba a várva-várt viaszolt zsinórok is, így kedvemre gyárthatom a karkötőket a fém fityegők kombinálásával. A legnagyobb előnye, hogy semmilyen kapocsra nincs szükségünk és teljesen személyre szabhatjuk az ékszert. Lássunk is neki, nem lesz bonyolult ígérem :)

Amire szükséged lesz: viaszolt pamut zsinórfém fityegőgütermann ragasztó

Elkészítési leírás: 1. A tetszőleges színű viaszolt pamut zsinórunkból először szükséged lesz 2 x 40 cm-re az alaphoz. Ezután kell még belőle 2 x 1 méter a csomózáshoz. Majd egy 40 cm-es darab az állítható részhez.


2. A 2 darab 40 cm-es szálat félbehajtjuk és a képen látható módon hurkot készítünk a fityegőnk két felére, majd az asztal lapjához ragasztjuk, hogy ne mozduljon el. A dupla szálat kifeszítjük, így egyszerűbb lesz rajta csomókat kötni.



3. Kezdjük el a csomóz…

Cipzáros zseb készítése

Remélem sokaknak segítségére lesz ez a kis tutorial, amiben megmutatom, hogyan készítsünk cipzáros zsebet. Mi legtöbbször táska varrásnál alkalmazzuk, mehet belülre a bélésre, de kívül is nagyon praktikus.

Szükséges alapanyagok egy 16 cm hosszú zseb elkészítéséhez:
fő anyag, amire a zsebet készítjük (ez el ne maradjon ;) )ragasztós szövött közbéléssel megerősített pánt, 20 x 5 cm (fő anyagból)zseblap - nagy, 20 x 20 cm (bélés anyag)zseblap - kicsi, 18 x 20 cm (bélés anyag)min. 18 cm-es cipzármerevítő közbélés a zsebrész alá, 20 x 5 cm

Zseb elkészítésének menete:
1. A közbéléssel vasaljuk be a fő anyag fonákját a zseb alatt. Majd rajzoljuk fel a zseb helyét, 16 x 1,4 cm
2. Helyezzük a közbéléssel megerősített pántunkat színt színnel szemben a főanyag alá úgy hogy a pántnak pont a közepére essen a zseb jelölésünk.
Varrjuk körbe a zseb helyét.

3. Vágjuk fel a képen mutatott módon a zsebet. A sarkokban óvatosan vágjunk, az öltést nehogy elcsípjük, de a lehető legtovább vágjunk.

4. Fordítsuk …

'Pastel roses' átvetős táska szabásminta és elkészítési leírás ~*~ 'Pastel roses' crossbody bag free pattern & tutorial

Jó pár hete készleten van már az állítható hosszúságú bőr táska pántunk amivel könnyed átvetős táskákat készíthetünk. Már nagyon nagyon spóroltunk az időnkkel, hogy végre valahára elkészíthessük az első saját darabunkat.
Ez a kis tünemény született:

Kész mérete: 20 x 25 x 7 cm
A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.
Szükséges alapanyagok, kellékek: 1 db fő anyag,1 db bélés,1 db S320 merevítő közbélés,1 db bevarrható közbélés,2 db 5x6 cm fő anyag,2 db 5x6 cm közbélés2 db 4x8 cm fő anyag kiegészítő,2 db 2x23 cm fő anyag kiegészítő,2 db 4 x 30 cm bélés,1 db min. 22 cm-es cipzár2 db 2 cm-es antik bronz színű "D" karika,1 db állítható hosszúságú bőr táskafül.
Az elkészítés menete:

1. A webshop-ban a közbéléseknél a termék leírásban részletezett módon vasaljuk fel a közbélést a fő anyagokra.

A 2 db 2 cm-es pántot vasaljuk félbe.


2. Rögzítsük össze a cipzár elejét kézi öltéssel vagy géppel.


3. Varrjuk fel a két pántot a cipzár két oldalára.


4. A 4x8 cm-es pántot félbehajtva varrjuk fel a c…