Ugrás a fő tartalomra

Tutorial dupla rekeszes 10 cm-es tárca kerethez

Már nagyon régóta tartozom ezzel az elkészítési leírással nektek. A 10 cm-es szögletes, dupla tárca kerethez készült és mivel ez egy nagyon praktikus kis tárca, bízom benne, hogy sokan kedvet kapnak, hogy neki ugorjanak az elkészítésnek.

Figyelem! A látszat csal. Higgyétek el nekem, hogy nem bonyolultabb a megvarrása, mint a sima egy rekeszes verziónak.



A tárca méretei: szélesség - 13 cm, magasság (kapoccsal együtt) - 10,5 cm, mélység - 3,5 cm.

Szükséges alapanyagok (most nincs nálam kinyomtatott sz.minta ... holnap pótolom a pontos szükséges méreteket):
Varrásszélesség 7 mm, hacsak a leírásban nem jelzek mást.

A szabásminta ingyenesen letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal

(Ha valakinek íves dupla kerete van akkor ezt a szabásmintát használja: 1. oldal, 2. oldal)

Az elkészítés menete:

1. Szabd ki a szükséges részeket a szabásmintán található utasítás szerint.

Én a fő anyaghoz szabtam felvasalható vlies-t és bevarrható közbélést. A béléshez szövött közbélést. Ezt az utóbbit nem muszáj, de szerettem volna ha a középső résznek is van tartása. Lehet úgy is szabni, hogy csak a középső részhez szabjuk ki a közbélést, a tárca külső oldalának bélés részéhez nem.

   

2. Vasald be a fő anyagot és a bélést a közbélésekkel a termékek alatt található utasítások szerint: felvasalható vlies, szövött közbélés.

   

3. Helyezd a bevarrható közbélést a fő anyag fonákjára és varrd körbe keskenyen.

   

4. Most a bélés talp részét készítjük el. Figyeld a fotót, hogy hajtom a bélést (alul a keskeny, fent a szélesebb rész). Csak egy egészen rövid varratot készítünk, a közép vonaltól a anyag szabott szélétől egy varrásszélességgel megállunk.

   


5. Majd egy kicsit megszabjuk. Először bevágjuk az 'A' vonalon az anyag széle felől merőlegesen a varrás vonaláig mindkét réteget. Utána már csak a felső anyagot, a varrás vonalában, 'B'. Ezt készítsük el mind a 4 sarkon.

   

6. Most fordítsuk össze a béléseket, színt színnel szemben és keskeny (kb. 3 mm) varrásszélességgel varrjuk össze a felső szélt. Vágjunk le a varrásszélességből az íves részeken és csípjük be a varrásszélességet az 'A' és 'B' pontoknál.

Fordítsuk a színére a bélést és vasaljuk meg a felső szélt.

   

7. Most fordítsuk el kicsit az anyagot, ott ahol becsíptük, hogy a bélés oldal vonalait egymáshoz tudjuk illeszteni.

   

8. Készítsük el a bélés oldal varrását mindkét oldalon. Fentről egy varrásszélességet elhagyva indítsuk a varrást.

   

   

9. Ugyanígy készítsük el a fő anyag oldal varrásait is. Fentről egy varrásszélességet elhagyva indítsuk a varrást.


10. Most a két kis nyílást zárjuk. Összefogjuk és keskenyen összevarrjuk.


11. Fordítsuk ki a bélést, a színe legyen kívül, majd helyezzük egymásba a két tárcát. A bélés lesz belül, a fő anyag kívül.

   

12. Illeszd a bélés és a fő anyag oldalvarrásainak első öltését és gombostűzd meg.



13. Most két varrással készítsd el a felső varrás vonalat. Az oldal varrásszélességet elhajtva (erre semmiképpen ne varrj rá, mert akkor "húzni" fog a tárca oldala ha kifordítod), az oldalvarrás legelső öltésétől indulva varrd végig a felső ívet a másik oldalvarrás kezdő öltéséig az egyik oldalon.

A másik oldalon ugyanígy indulj és fejezd be, de a középső egyenes szakaszon hagyj egy nyílást a kifordításhoz.

   

14. Vágj le a varrásszélességekből és fordítsd a színére a tárcát a nyíláson keresztül. Vasald meg.


15. Tűzd meg keskenyen a felső szélt. Most fogod bezárni a nyílást.


16. Jelöld be a tárca közepét mindegyik oldalon, középen is. Majd a tárcát a fém keret nútjába helyezve készíts rögzítő öltéseket középen és a bal oldalon. Bal kezeseknek fordítva, középen + a jobb oldalon.


17. Most a jobb oldalról indulva elkezdjük bevarrni a tárcát a keretbe. A bevarráshoz használj hímző fonalat vagy valami erősebb cérnát. Gyűszűre mindenképpen szükséged lesz. Amikor a rögzítő öltésekhez érsz bontsd ki azokat.


18. Ha átértél a bal oldalra akkor indulhatsz is vissza :)


19. Akkor lesz szép a belső varrásunk, ha visszafelé mindig a már meglévő öltések elejébe, végébe öltünk.


20. Varrjuk így végig mindkét oldalt és a középső részt is. Remélem élveztétek a munkát és büszkék vagytok a munkátokra :)

   


    

Egy kicsit még lehet cifrázni ha a webshop-ban kapható figurás medálokból láncra erősítünk 'C' karikával olyat ami a szívünknek kedves majd a tárca felső szélén található kis íves részhez rögzítjük 'C' karikával.

   


   


További jó alkotást!   
Szilvi

Megjegyzések

  1. Hűűűű!Nagyon köszönöm!!!! Mindig néztem ezeket a kapcsos tárcákat,de nem tudtam hogyan kell.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy segítettem :) Vágj bele! Nagyon jó velük dolgozni ... az első darabon kell átküzdeni magad, utána már megy mint a karika csapás :)

      Törlés
  2. Ez valami csoda! Én is nagyon köszönöm a leírást! ...és ezek az anyagok!!! Nem tudok betelni a látvánnyal. :) <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves szavakat :) Hát igen, a Tilda anyagokat nem igen érheti kritika :D

      Törlés
  3. Nagyon jók a szabásminták, könnyű velük dolgozni. Mióta felfedeztelek Benneteket a rokonság csatos tárcakat kap minden jeles ünnepre☺☺☺. Köszönöm a jó ötleteket. Üdvözlettel: Jutka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Jutka, nagyon örülök, hogy szereted varrni ezeket a tárcákat, jó érzés, hogy mást is így feltölt :) :) További jó alkotást! Szilvi

      Törlés
  4. Siapa yang tak kenal penyakit kanker? Salah satu jenis penyakit yang sangat mematikan yang dapat menyerang berbagai organ tubuh, salah satunya payudara. Dan kanker pada payudara atau kanker payudara merupakan salah satu penyakit penyebab kematian terbesar pada wanita selain kanker serviks. Sehingga penyakit ini menjadi momok menakutkan bagi kaum wanita. Namun meski begitu, kanker payudara sebenarnya tidak hanya menyerang wanita saja, tapi juga pria. Ya, kanker payudara juga bisa dialami oleh pria.

    Obat Kanker Payudara

    Obat Turun Peranakan

    Obat Keputihan

    Obat Oles Tahan Lama

    Obat Benjolan Di Vagina

    Dunia Pom Mini

    Planet Pom Mini

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

Tárca minták 7,5 - 8,5 cm-es íves kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát, a képek feletti linkre kattintva ingyen letöltheted őket pdf formátumban.

Ha bárhol elakadnál a letöltés közben kérlek írj e-mailt: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu
Tárca ötletek következnek a következő 8 és 8,5 cm-es íves kapcsos fém keretekhez:

K_18 Szabásminta letölthető INNEN

K_20_a
A szabásminta később kerül feltöltésre.

K_20_b
Szabásminta letölthető INNEN
K_22 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető.
K_26 Szabásminta letölthető INNEN
K_28
Szabásminta letölthető INNEN
K_32_a
Szabásminta letölthető INNEN

K_32_b
Szabásminta letölthető INNEN

K_36 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető. 
K_38 Szabásminta letölthető INNEN

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

Pénztárca lapos kapcsos kerettel ~*~ Wallet with a flat lock

Ebben a blog bejegyzésben egy praktikus "2 in 1" tárcát fogunk készíteni: kártya rendező és pénztárca egyben. 12 kártya fér el benne, bőven van hely két oldalt a papírpénznek akár teljes szélességben és középen található a cipzáros zseb a fémpénznek. Elkészítése nem lesz nehéz. Ne féljünk erősebb közbélést választani a külső anyaghoz, fontos, hogy jó tartása legyen a tárcának.


Kész méret: 19,5 x 10,5 cm
Szükséges anyagok, kellékek: fő anyag: tárca külső része: - 1 db 19 x 21,5 cm (ezt két féle anyagból szabtam), oldalrész - 2 db 8,5 x 15,5 cm, szegő pánt - 2 db 4 x 21 cmbélés: belső zsebes (hajtogatós) rész - 1 db 19 x 88 cm, cipzáros zseb - 2 db 15,5 x 15,5 cm, oldalrész - 2 db 8,5 x 15,5 cmközbélést a tárca külső részébe vasaltam, először S320-as merevítő közbélést, erre felvasalható vlies-t és a biztonság kedvéért bevarrható merevítő közbélést is varrtam hozzá :)1 db 19 cm-es csavaros fém tárca keret

Elkészítési leírás:


1. Bevasaljuk a közbéléssel a tárca külső oldalát, majd a…

Multifunkciós tárca elegáns csavaros fém kerettel - Multifuncional elegant wallet with flat lock

Aki nem először jár itt a blogon, annak ismerős lehet ez a fazon, mert készítettünk már egy tárcát hasonló kerettel. Nagyon jól lehet azt a nagyobb tárcát használni és a visszajelzések alapján az elkészítésébe is beleszerettek sokan. Ezért a múlt héten beérkezett utánpótlásba már nem csak bronz színben rendeltem ezt a keretet hanem ezüst színben is varrhattok belőle, akár karácsonyi ajándékot. Ezen a sikeren felbuzdulva rendeltem egy kisebb, de ugyan ilyen megoldású fém tárca keretet, ennek a hossza 11,5 cm és nagyon helyes multifunkciós tárcát készítettünk vele. Elfér benne 4 kártya, ha egyet teszel minden fakkba, de simán elfér bennük 2-2 darab, a kártyás rész mögött van két nagyobb zseb, e mögött pedig a papírpénzt lehet tartani. A fémpénznek külön zseb található a másik oldalon. Használjuk, teszteljük, szeretjük!


A tárca mérete: 11,5 x 10,5 x 1,5 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN a további szabandó darabok méretei pedig itt találhatóak:
külső rész: 20 x 11,1 cm - 1 x fő an…

Cipzáros zseb készítése

Remélem sokaknak segítségére lesz ez a kis tutorial, amiben megmutatom, hogyan készítsünk cipzáros zsebet. Mi legtöbbször táska varrásnál alkalmazzuk, mehet belülre a bélésre, de kívül is nagyon praktikus.

Szükséges alapanyagok egy 16 cm hosszú zseb elkészítéséhez:
fő anyag, amire a zsebet készítjük (ez el ne maradjon ;) )ragasztós szövött közbéléssel megerősített pánt, 20 x 5 cm (fő anyagból)zseblap - nagy, 20 x 20 cm (bélés anyag)zseblap - kicsi, 18 x 20 cm (bélés anyag)min. 18 cm-es cipzármerevítő közbélés a zsebrész alá, 20 x 5 cm

Zseb elkészítésének menete:
1. A közbéléssel vasaljuk be a fő anyag fonákját a zseb alatt. Majd rajzoljuk fel a zseb helyét, 16 x 1,4 cm
2. Helyezzük a közbéléssel megerősített pántunkat színt színnel szemben a főanyag alá úgy hogy a pántnak pont a közepére essen a zseb jelölésünk.
Varrjuk körbe a zseb helyét.

3. Vágjuk fel a képen mutatott módon a zsebet. A sarkokban óvatosan vágjunk, az öltést nehogy elcsípjük, de a lehető legtovább vágjunk.

4. Fordítsuk …

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

Tulipános, 6 zsebes tavaszi/nyári táska elkészítési leírás és ingyenes szabásminta ~*~ Tulip Bag with 6 pocket free pattern and tutorial

A mai blog bejegyzésben egy nagyon egyszerű kis táskát készítünk, ami lehet a tavaszi rohangálós táskánk vagy esetleg a méreteit megváltoztatva lehet akár az idei strand táskánk is.
3 zseb található az elején és 3 darab a hátulján, ami nagyon jól pakolhatóvá teszi.

Kész mérete: 38 x 30 x 10 cm

Szükséges alapanyagok és kellékek:

2 db fő anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bélés anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)4 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 10 cm2 db szövött közbélés - 125 x 2 cm2 db fő anyag - 125 x 4 cm3 cm széle…

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Tárca minták 8 cm-es szögletes kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát, a képek feletti linkre kattintva ingyen letöltheted őket pdf formátumban.

Ha bárhol elakadnál a letöltés közben kérlek írj e-mailt: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu
Tárca ötletek következnek ehhez a 8 cm-es, szögletes kapcsos fém kerethez: P_01 Szabásminta letölthető INNEN

P_11
A szabásminta letölthető INNEN
P_12 A szabásminta letölthető INNEN
P_03 A szabásminta letölthető INNEN
Az elkészítéséhez tutorial található EBBEN a blog bejegyzésben.
K&J_46
A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető.