Tutorial dupla rekeszes 10 cm-es tárca kerethez

Már nagyon régóta tartozom ezzel az elkészítési leírással nektek. A 10 cm-es szögletes, dupla tárca kerethez készült és mivel ez egy nagyon praktikus kis tárca, bízom benne, hogy sokan kedvet kapnak, hogy neki ugorjanak az elkészítésnek.

Figyelem! A látszat csal. Higgyétek el nekem, hogy nem bonyolultabb a megvarrása, mint a sima egy rekeszes verziónak.



A tárca méretei: szélesség - 13 cm, magasság (kapoccsal együtt) - 10,5 cm, mélység - 3,5 cm.

Szükséges alapanyagok (most nincs nálam kinyomtatott sz.minta ... holnap pótolom a pontos szükséges méreteket):
Varrásszélesség 7 mm, hacsak a leírásban nem jelzek mást.

A szabásminta ingyenesen letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal

(Ha valakinek íves dupla kerete van akkor ezt a szabásmintát használja: 1. oldal, 2. oldal)

Az elkészítés menete:

1. Szabd ki a szükséges részeket a szabásmintán található utasítás szerint.

Én a fő anyaghoz szabtam felvasalható vlies-t és bevarrható közbélést. A béléshez szövött közbélést. Ezt az utóbbit nem muszáj, de szerettem volna ha a középső résznek is van tartása. Lehet úgy is szabni, hogy csak a középső részhez szabjuk ki a közbélést, a tárca külső oldalának bélés részéhez nem.

   

2. Vasald be a fő anyagot és a bélést a közbélésekkel a termékek alatt található utasítások szerint: felvasalható vlies, szövött közbélés.

   

3. Helyezd a bevarrható közbélést a fő anyag fonákjára és varrd körbe keskenyen.

   

4. Most a bélés talp részét készítjük el. Figyeld a fotót, hogy hajtom a bélést (alul a keskeny, fent a szélesebb rész). Csak egy egészen rövid varratot készítünk, a közép vonaltól a anyag szabott szélétől egy varrásszélességgel megállunk.

   


5. Majd egy kicsit megszabjuk. Először bevágjuk az 'A' vonalon az anyag széle felől merőlegesen a varrás vonaláig mindkét réteget. Utána már csak a felső anyagot, a varrás vonalában, 'B'. Ezt készítsük el mind a 4 sarkon.

   

6. Most fordítsuk össze a béléseket, színt színnel szemben és keskeny (kb. 3 mm) varrásszélességgel varrjuk össze a felső szélt. Vágjunk le a varrásszélességből az íves részeken és csípjük be a varrásszélességet az 'A' és 'B' pontoknál.

Fordítsuk a színére a bélést és vasaljuk meg a felső szélt.

   

7. Most fordítsuk el kicsit az anyagot, ott ahol becsíptük, hogy a bélés oldal vonalait egymáshoz tudjuk illeszteni.

   

8. Készítsük el a bélés oldal varrását mindkét oldalon. Fentről egy varrásszélességet elhagyva indítsuk a varrást.

   

   

9. Ugyanígy készítsük el a fő anyag oldal varrásait is. Fentről egy varrásszélességet elhagyva indítsuk a varrást.


10. Most a két kis nyílást zárjuk. Összefogjuk és keskenyen összevarrjuk.


11. Fordítsuk ki a bélést, a színe legyen kívül, majd helyezzük egymásba a két tárcát. A bélés lesz belül, a fő anyag kívül.

   

12. Illeszd a bélés és a fő anyag oldalvarrásainak első öltését és gombostűzd meg.



13. Most két varrással készítsd el a felső varrás vonalat. Az oldal varrásszélességet elhajtva (erre semmiképpen ne varrj rá, mert akkor "húzni" fog a tárca oldala ha kifordítod), az oldalvarrás legelső öltésétől indulva varrd végig a felső ívet a másik oldalvarrás kezdő öltéséig az egyik oldalon.

A másik oldalon ugyanígy indulj és fejezd be, de a középső egyenes szakaszon hagyj egy nyílást a kifordításhoz.

   

14. Vágj le a varrásszélességekből és fordítsd a színére a tárcát a nyíláson keresztül. Vasald meg.


15. Tűzd meg keskenyen a felső szélt. Most fogod bezárni a nyílást.


16. Jelöld be a tárca közepét mindegyik oldalon, középen is. Majd a tárcát a fém keret nútjába helyezve készíts rögzítő öltéseket középen és a bal oldalon. Bal kezeseknek fordítva, középen + a jobb oldalon.


17. Most a jobb oldalról indulva elkezdjük bevarrni a tárcát a keretbe. A bevarráshoz használj hímző fonalat vagy valami erősebb cérnát. Gyűszűre mindenképpen szükséged lesz. Amikor a rögzítő öltésekhez érsz bontsd ki azokat.


18. Ha átértél a bal oldalra akkor indulhatsz is vissza :)


19. Akkor lesz szép a belső varrásunk, ha visszafelé mindig a már meglévő öltések elejébe, végébe öltünk.


20. Varrjuk így végig mindkét oldalt és a középső részt is. Remélem élveztétek a munkát és büszkék vagytok a munkátokra :)

   


    

Egy kicsit még lehet cifrázni ha a webshop-ban kapható figurás medálokból láncra erősítünk 'C' karikával olyat ami a szívünknek kedves majd a tárca felső szélén található kis íves részhez rögzítjük 'C' karikával.

   


   


További jó alkotást!   
Szilvi

Megjegyzések

  1. Hűűűű!Nagyon köszönöm!!!! Mindig néztem ezeket a kapcsos tárcákat,de nem tudtam hogyan kell.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy segítettem :) Vágj bele! Nagyon jó velük dolgozni ... az első darabon kell átküzdeni magad, utána már megy mint a karika csapás :)

      Törlés
  2. Ez valami csoda! Én is nagyon köszönöm a leírást! ...és ezek az anyagok!!! Nem tudok betelni a látvánnyal. :) <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves szavakat :) Hát igen, a Tilda anyagokat nem igen érheti kritika :D

      Törlés
  3. Nagyon jók a szabásminták, könnyű velük dolgozni. Mióta felfedeztelek Benneteket a rokonság csatos tárcakat kap minden jeles ünnepre☺☺☺. Köszönöm a jó ötleteket. Üdvözlettel: Jutka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Jutka, nagyon örülök, hogy szereted varrni ezeket a tárcákat, jó érzés, hogy mást is így feltölt :) :) További jó alkotást! Szilvi

      Törlés
  4. Siapa yang tak kenal penyakit kanker? Salah satu jenis penyakit yang sangat mematikan yang dapat menyerang berbagai organ tubuh, salah satunya payudara. Dan kanker pada payudara atau kanker payudara merupakan salah satu penyakit penyebab kematian terbesar pada wanita selain kanker serviks. Sehingga penyakit ini menjadi momok menakutkan bagi kaum wanita. Namun meski begitu, kanker payudara sebenarnya tidak hanya menyerang wanita saja, tapi juga pria. Ya, kanker payudara juga bisa dialami oleh pria.

    Obat Kanker Payudara

    Obat Turun Peranakan

    Obat Keputihan

    Obat Oles Tahan Lama

    Obat Benjolan Di Vagina

    Dunia Pom Mini

    Planet Pom Mini

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Pénztárca lapos kapcsos kerettel ~*~ Wallet with a flat lock

Ovis hátizsák - SK