Ugrás a fő tartalomra

Tutorial megint - kicsit egyszerübben

Tegnap elkészült az új, 8 cm-es "csepp" tárca tutorial-ja. Ma hajnalban (mikor ha nem akkor ;) bevillant, hogy elsőre kicsit túlbonyolítottam a varrást, van egy egyszerűbb megoldás.

A próba darab most kicsit visszafogottabb és a díszítést is másképp oldottam meg:


A szabásminta ugyanaz, mint a tegnapi és letölthető INNEN

A keretet a tárcához megtaláljátok a webshop-ban.

A kiszabandó alkatrészek:


A varrás menete:

1. Az S320-as közbélést helyezd a ragasztós (fényes) felével a fő anyag fonákjára és vasald rá 3-as fokozaton, 12-14 másodpercen keresztül, nyomást gyakorolva az anyagokra. Ha készen van akkor a felvasalható vlies-t is helyezd a ragasztós (fényes) felével a fő anyag fonákjára (az S320-as közbélésre) és vasald rá 3-as fokozaton, 12-14 másodpercen keresztül, nyomást gyakorolva az anyagokra Javaslom, hogy egy már nem használatos – nem műszálas anyagból készült – párnahuzatot vagy lepedőt teríts a vasaló talpa alá és azon keresztül „ragassz”.
 

Elkészítettem egy tárcát az S320 nélkül, de nem volt tartása a tárcának. A tárca nyitása és zártása után nem igazodott vissza az anyag az oldal részeken, a "csepp" résznél. Nem volt jó.
 
2. A fő részre rávarrom a két íves, oldalrészt, úgy, hogy a fő rész felső vonalától 2 cm-re legyen az első öltés. Az oldalrész felső vonalától pedig egy varrásszélességet hagyjok el.
 
 
Ha készen van mind a 4 oldal így néz ki:


3. Egymásba helyezem a fő anyagos és a béléses részt, szín színnel szemben van.


4. Illesztem a 4 oldalvarrás legfelső öltését (a fő anyagot a béléshez) és megtűzöm gombostűvel.

 
5. Most négy varrás következik. Mindig az oldalvarrások legfelső pontjától indulok, egyiktől a másikig varrok és mindig elerősítem a varrást az elején és a végén is. A varrásszélességet mindig elhajtom, arra nem varrok rá.

Először a két oldarész felső vonalát varrom össze.


Utána következik a feljebb eső másik két oldal. Az egyiket "U" alakban végig lehet varrni. (A kép minőségért elnézést kérek, csak utólag derült ki milyen vacak.)

 
A másik oldalon középen ki kell hagyni egy kb 5-6 cm-es nyílást, ahol majd kifordítjuk a tárcát a színére. Itt is el kell erősíteni a varrásokat.


6. Levágom a varrásszélességeket mindenhol kb 3 mm-re. Kifordítom az alkotást a színére, majd ha eligazgattam szépen átvasalom. Ezután letűzöm keskenyen a felső széleket.


Majd az oldarész íves vonalát.

Próbáltam elkészíteni a tárcát az oldal vonal tűzése nélkül, de erre is szükség van (az S320 mellett) ahhoz, hogy használat közben megőrizze a tartását a tárca és ne mozogjon le az anyag az oldalsó csepp formáról.

 
 
7. Már csak a keretbe varrás van hátra. A bevarráshoz a varrócérnánál erősebb fonalat, cérnát használj, hogy használat közben biztosan ne szakadjon el.


Az "i"-re a pont a kis medál díszítés. Ha valakinek ez nem tetszik annyira van bőven választék a webshop-ban.
 
 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

Tárca minták 7,5 - 8,5 cm-es íves kerethez

Ha fém keretet vásárolsz a FABulous Textil webshop-ban és szeretnél hozzá szabásmintát, a képek feletti linkre kattintva ingyen letöltheted őket pdf formátumban.

Ha bárhol elakadnál a letöltés közben kérlek írj e-mailt: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu
Tárca ötletek következnek a következő 8 és 8,5 cm-es íves kapcsos fém keretekhez:

K_18 Szabásminta letölthető INNEN

K_20_a
A szabásminta később kerül feltöltésre.

K_20_b
Szabásminta letölthető INNEN
K_22 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető.
K_26 Szabásminta letölthető INNEN
K_28
Szabásminta letölthető INNEN
K_32_a
Szabásminta letölthető INNEN

K_32_b
Szabásminta letölthető INNEN

K_36 A szabásminta később kerül feltöltésre, jpg formátumban e-mail-ben elkérhető. 
K_38 Szabásminta letölthető INNEN

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

Pénztárca lapos kapcsos kerettel ~*~ Wallet with a flat lock

Ebben a blog bejegyzésben egy praktikus "2 in 1" tárcát fogunk készíteni: kártya rendező és pénztárca egyben. 12 kártya fér el benne, bőven van hely két oldalt a papírpénznek akár teljes szélességben és középen található a cipzáros zseb a fémpénznek. Elkészítése nem lesz nehéz. Ne féljünk erősebb közbélést választani a külső anyaghoz, fontos, hogy jó tartása legyen a tárcának.


Kész méret: 19,5 x 10,5 cm
Szükséges anyagok, kellékek: fő anyag: tárca külső része: - 1 db 19 x 21,5 cm (ezt két féle anyagból szabtam), oldalrész - 2 db 8,5 x 15,5 cm, szegő pánt - 2 db 4 x 21 cmbélés: belső zsebes (hajtogatós) rész - 1 db 19 x 88 cm, cipzáros zseb - 2 db 15,5 x 15,5 cm, oldalrész - 2 db 8,5 x 15,5 cmközbélést a tárca külső részébe vasaltam, először S320-as merevítő közbélést, erre felvasalható vlies-t és a biztonság kedvéért bevarrható merevítő közbélést is varrtam hozzá :)1 db 19 cm-es csavaros fém tárca keret

Elkészítési leírás:


1. Bevasaljuk a közbéléssel a tárca külső oldalát, majd a…

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

Bankkártya tartó elkészítési leírás - Card holder TUTORIAL

Bizton állíthatom, hogy a műanyag kártya rendező a tavalyi év egyik dobogós terméke a webshop-nak. Így gondolom nem csak nekem tetszik, hogy milyen sokat lehet játszani ezekkel a - mostanában olyan divatos - színes, jópofa mintás anyagokkal. Ha ajándékot tervezünk, igazán személyre szabott, szívhez szóló kártya rendezőt alkothatunk.

Összehangolhatjuk a textil színeit a bőr pánttal és a szabott pánttal:


Ha a minta engedi vagy kívánja akkor díszíthetjük szalaggal, csipkével:

Ha az anyag mintájának mérete megfelel akkor igazítsuk pont az elejére:
Mostanában nagy divat - bár jól is néz ki - a minták körbetűzése (itt az enyém egy nagyon szolid kivitel :)

Ezeknek a kártya rendezőknek a kész mérete: 8,2 x 13 x 3 cm A hátul lévő kis rekeszbe belefér a nem-normális-méretű taj kártya és a forgalmi is.
A szabásmintát INNEN tudjátok letölteni. Nem bonyolult, de a pántok helyét feljelöltem rá, ez segítség lehet.
Szükséges alapanyagok:
- fő anyag, 12,5 x 16,5 cm - bélés_1, 12,5 x 9,5 cm - bélés_2, 12,5 x 13,…

Cipzáros zseb készítése

Remélem sokaknak segítségére lesz ez a kis tutorial, amiben megmutatom, hogyan készítsünk cipzáros zsebet. Mi legtöbbször táska varrásnál alkalmazzuk, mehet belülre a bélésre, de kívül is nagyon praktikus.

Szükséges alapanyagok egy 16 cm hosszú zseb elkészítéséhez:
fő anyag, amire a zsebet készítjük (ez el ne maradjon ;) )ragasztós szövött közbéléssel megerősített pánt, 20 x 5 cm (fő anyagból)zseblap - nagy, 20 x 20 cm (bélés anyag)zseblap - kicsi, 18 x 20 cm (bélés anyag)min. 18 cm-es cipzármerevítő közbélés a zsebrész alá, 20 x 5 cm

Zseb elkészítésének menete:
1. A közbéléssel vasaljuk be a fő anyag fonákját a zseb alatt. Majd rajzoljuk fel a zseb helyét, 16 x 1,4 cm
2. Helyezzük a közbéléssel megerősített pántunkat színt színnel szemben a főanyag alá úgy hogy a pántnak pont a közepére essen a zseb jelölésünk.
Varrjuk körbe a zseb helyét.

3. Vágjuk fel a képen mutatott módon a zsebet. A sarkokban óvatosan vágjunk, az öltést nehogy elcsípjük, de a lehető legtovább vágjunk.

4. Fordítsuk …

Ékszer készítés otthon, egyszerüen

Írtam már itt a blogon arról, hogyan kell az üveglencsés ékszereket elkészíteni, de arra gondoltam, hogy egy fotókkal kiegészített elkészítési leírást jobban szeret majd mindenki :)
A FAB Textil webshop-ban minden alapanyagot meg tudtok vásárolni, a medáltól, a ragasztón, a lencsén, a láncon keresztül a papír alapig és még azon is túl :) Sokféle méret, forma és szín közül lehet válogatni.
Ezt a nyakláncot készítjük most el:

Szükséges alapanyagok és kellékek:
- fém medál alap - üveglencse - papír alap - Judi Kins Diamond Glaze üveg ragasztó - pillanatragasztó - olló - papírtörlő

Az elkészítés menete:
1. A lencse méretének megfelelően vágd ki a papír alapot.

2. Az asztalra egy újság lapot terítek és arra egy konyhai papír törlőt (az nem jó ha több réteg van az asztalon, mert ha túl puha a felület akkor beszorulhat a levegő a lencse alá, ami a kész ékszeren fényes foltként jelenik majd meg).
A kivágott papír alapra középre teszek egy nagyobb adag üveg ragasztót (3-4 csepp egy 30 mm-es minta esetén) és…

Tutorial dupla rekeszes 10 cm-es tárca kerethez

Már nagyon régóta tartozom ezzel az elkészítési leírással nektek. A 10 cm-es szögletes, dupla tárca kerethez készült és mivel ez egy nagyon praktikus kis tárca, bízom benne, hogy sokan kedvet kapnak, hogy neki ugorjanak az elkészítésnek.
Figyelem! A látszat csal. Higgyétek el nekem, hogy nem bonyolultabb a megvarrása, mint a sima egy rekeszes verziónak.


A tárca méretei: szélesség - 13 cm, magasság (kapoccsal együtt) - 10,5 cm, mélység - 3,5 cm.
Szükséges alapanyagok (most nincs nálam kinyomtatott sz.minta ... holnap pótolom a pontos szükséges méreteket): 1 x fő anyag2 x bélés1 x felvasalható vlies1 x bevarrható közbélés2 x szövött közbélés1 db 10 cm-es dupla, szögletes tárca keretVarrásszélesség 7 mm, hacsak a leírásban nem jelzek mást.
A szabásminta ingyenesen letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal
(Ha valakinek íves dupla kerete van akkor ezt a szabásmintát használja: 1. oldal, 2. oldal)

Az elkészítés menete:
1. Szabd ki a szükséges részeket a szabásmintán található utasítás szerint.
Én a fő a…