TILDA ihlette utazó sminkkészlet

Még tavaly októberben láttam a neten EZT az ötletet és mindenképpen el akartam készíteni a saját verziómat a fantasztikus Karaja smink cuccaimnak. Nem néztem most meg az eredetit, emlékezetből álltam neki ... így ahogy az ötlet forrását akartam belinkelni, most vettem észre, hogy mennyivel egyszerűbb lett volna ha az alsó és felső széleket én is hajtom és nem szabom külön a "zsebet". No így jártam :)



A lamifix egy nagyon jó kis anyag. Bármilyen - sima felületű - textilre felvasalható, így egy varrható, vizes ruhával törölhető, tisztítható, fényes felületet kapunk. Uzsonnás tasakok, tányér alátétek, sminkes tárolók , stb. készítéséhez praktikus.

 
Kész mérete összegöngyölve, telepakolva 21 x 8 x 6 cm. Kinyitva 32 x 21 cm.

Szükséges alapanyagok:


Az elkészítés menete:

1. Számba véve a száj-, szemceruzáinkat, ecseteinket, szemspiráljainkat mérjük meg, hogy kb. mekkora tárolóra van szükségünk. A kalkulált mérethez képest jó 1 cm-rel nagyobbra szabtam az egészet és inkább a végén igazítottam le belőle. Nálam a kiinduló méret 34 x 23 cm volt.

2. A textileket először a Lamifix-szel vasaljuk be. ITT a termék alatt megtalálható a segítség. Utána jöhet a fonák oldalra a vlies vagy a szövött közbélés. A webshop-ban a termékek alatt van a leírás, hogy milyen hőfokon, mennyi ideig kell vasalni. A külső oldalra felvasalható vlies-t, a belső oldalra és a 'zsebhez' szövött közbélést használtam. Érdemes először egy kicsi darab anyagon tesztelni a bevasalást, a lamifix-et és a többit is. Ha valaki nem akarja merevebbre a tárolót akkor maradhat csak a lamifix, nem kell más közbélés.

3. A zseb felső széléből visszahajtottam 1 cm-t és talp szélesen megtűztem. Nem szeretnék senki 'stresszelni', de azt tartsuk észben, hogy a lamifix-szel bevasalt anyagon lévő varrást bontani nem lehet. Illetve lehet, de a laminált felületen a - tű - lyukak megmaradnak. Próbáljunk meg szépen, egyenletesen varrni.

4. Helyezzük a zsebet a belső részre és jelöljük ki a cerkák és egyebek kis fakkjait. A szemceruzáknak 2,2 cm széles rész kell, a szemöldök fésűnek vagy a vékony kis ecseteknek elég az 1,9 cm. A nagyobb ecseteket és vastagabb dolgokat rakhatjuk párosan is és akkor nem kell annyit méregetni. A legszélesebb rész nálam 5,5 cm lett.

5. Ha megvagyunk a kiméregetéssel akkor hosszában tűzzük meg a zseben a fakkokat.

6. Tegyük össze a külső és a belső részt, fonák oldalt fonák oldallal. Az egyik rövid oldal közepéhez fogjuk be a két szalagot színt színnel szemben. A szalagok hossza nálam 65 és 40 cm, de ez aránylag sok. Szerettem volna ha szépen mutatnak a fotózáson :) Mérjétek meg, hogy mennyi kell az átkötéshez és a masnihoz.

7. Most tűzzük körbe majdnem 1 cm-es tűzés szélességgel a tartónkat. Mivel itt már van anyagvastagság és a lamifix-szes felületet nem mindig viszi könnyen a gép, a kezünkkel segítsünk rá egy kicsit az anyag továbbításra, így nem lesz gond.

8. Végül pedig igazítsuk le a széleket, hogy mindenhol szép egyforma varrásszélességünk legyen. Ha cikk cakk ollóval vágjuk le a széleket az nagyon sokat dob a végeredményen.


Hasonló ötletek a nagy világból:





Szilvi

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Tulipános, 6 zsebes tavaszi/nyári táska elkészítési leírás és ingyenes szabásminta ~*~ Tulip Bag with 6 pocket free pattern and tutorial

Ovis hátizsák - SK